maandag 5 februari 2018

S.V. Achterveld 1

Achterveld verzuimde om koploper Allen Weerbaar een gevoelige nederlaag toe te dienen. Met elf tegen elf was de multiculturele ploeg uit Bussum de betere ploeg en kwam verdiend op voorsprong.

Na een uur spelen schopte de doelman van AW Mark de Ridder, omdat hij hem hinderde bij het uitschieten. Het gevolg was een strafschop voor Achterveld en een rode kaart voor de Bussumse doelman. De Ridder wist zelf wel raad met dit buitenkansje. De bezoekers voelden zich gedupeerd en ineens ontstond er een grimmige sfeer op het veld.

Na een harde charge kreeg een tweede speler van AW de rode kaart. Ook Joris Houtveen haalde het einde van de wedstrijd niet. Nadat hij eerst zelf een kopstoot had gekregen kreeg hij vanwege commentaar zijn tweede gele kaart. Achterveld wist de numerieke meerderheid niet uit te buiten en bleef op 1-1 steken.

,,Eigenlijk hadden we deze wedstrijd moeten winnen'', vond Janco Heimgartner. ,,Daarvoor hebben we zeker kansen gehad. Jammer, nu lopen we niet in op ze.''

Bron: de Barneveldse krant