maandag 29 augustus 2016

S.V. Achterveld 1

Roda'46 won weliswaar de derby tegen Achterveld met 1-3, toch waren er geen overmatig tevreden gezichten te zien bij de Leusdenaren. ,,We kwamen één doelpunt tekort om groepswinnaar te worden'', aldus Roda-trainer Rik Klement. ,,Nu bleven we op de tweede plek steken en zijn uitgeschakeld."Roda deed het niet onaardig in het bekertoernooi. Tegen Veenendaal werd er gelijk gespeeld (2-2), daarna volgden er overwinningen op De Posthoorn (0-2) en Achterveld.

Janco Heimgartner kon daar niet wakker van liggen. ,,De beker is voor ons een onderdeel van de voorbereiding." Achterveld kende geen slechte 'oefencampagne', Heimgartner heeft als eerste doel gesteld dat zijn ploeg minder doelpunten tegen krijgt dan in het verleden gebeurde. Dat ging tegen De Posthoorn (0-0) en Veenendaal (1-0 verlies) uitstekend. Tegen Roda kreeg Achterveld drie doelpunten om de oren en als de Leusdenaren iets meer geluk hadden gehad dan was de 1-4 ook gevallen.

Achterveld is nog niet klaar voor het nieuwe seizoen. Dat maakte Janco Heimgartner duidelijk na de 1-3 bekernederlaag tegen Roda'46. ,,We hebben nog wel een week of vier nodig voordat iedereen fit genoeg is om 90 minuten vol gas te geven'', denkt de nieuwe trainer van de zondagvierdeklasser. ,,Er is een aantal jongens pas net terug van vakantie en het draadje bij ons is gewoon erg dun. Net als in het bekertoernooi zal ik de komende wedstrijden door blijven wisselen. Iedereen krijgt nog de kans om zich te laten zien. Op die manier leer ik ook iedereen uit de selectie goed kennen."

Het is een investering die zich op termijn uit moet betalen, denkt Heimgartner. ,,Achterveld heeft geen ploeg die op routine een wedstrijd even uitspeelt. Dat zag je tegen Roda ook. Wij moeten er voor zorgen dat we op fitheid en conditie het verschil gaan maken. Het doel zal zijn dat we dit seizoen een punt of zeven meer gaan pakken, dan ben je ruim voor het einde van het seizoen veilig.
"Danny van Veluw zorgde ervoor dat Achterveld kort na rust een 0-1 achterstand wegwerkte. Daarna scoorden de Leusdenaren nog twee keer en daar kon de thuisploeg niets meer tegenover zetten.

Op basis van het doelsaldo moesten de Leusdenaren Veenendaal voor zich dulden. Achterveld wist voordat de wedstrijd begon dat het bekertoernooi geen vervolg zou krijgen.

De lat voorkwam in de slotfase dat nieuwkomer Mees Hehenkamp Roda naar de volgende bekerronde knalde. Nu bleef het 1-3. De doelpuntenmakers waren: Mauro Miquel Paulo (0-1, strafschop), Danny van Veluw (1-1), Dylano Trappenburg (1-2) en Jasper van Dijk (1-3).

Bron: de Leusder Krant/Barneveldse krant