Achterveld 1 uitgeschakeld voor promotie
maandag 29 mei 2017

S.V. Achterveld 1

Het is sv Achterveld niet gelukt. Een 2-7 nederlaag in eigen huis tegen Dynamo betekende dat de formatie van trainer Janco Heimgartner niet meer kan promoveren. ,,Het is helaas definitief over", liet de Barneveldse coach optekenen. ,,Het was ook niet meer dan terecht moet ik eerlijk zijn. Dit was namelijk echt een goede ploeg."

Toen het bij rust al 0-2 was op het Kerstens Sportpark, leek het duel al gespeeld. ,,Maar we kwamen gelukkig nog terug tot 1-2 door een doelpunt van Mark de Ridder. Helaas duurde het nog geen 2 minuten voor de 1-3 viel. Toen was het gespeeld." De teller stokte uiteindelijk bij 1-7, toen Friso Drewes nog de 2-7 aan kon tekenen.

Friso 28-5-2017.jpg

Friso Drewes in actie tijdens de wedstrijd van vorige week tegen Zeist.

,,Volgende week maandag, met Pinksteren, spelen we dus nog een wedstrijd voor spek en bonen, tegen Real Sranang. Zij wonnen vandaag dus voor die ploeg is er nog wat mogelijk. Wij willen gewoon onze sportieve plicht doen en dan zien we het verder wel. Het positieve gevoel over het hele seizoen overheerst nu gelukkig al wel..."

Bron: de Leusder Krant