maandag 27 maart 2017

S.V. Achterveld 1

Het is jammer dat Achterveld dit seizoen zo weinig derby's speelt, want in die wedstrijden is de ploeg vaak op zijn best. Net als in de heenwedstrijd werd er opnieuw van Amsvorde gewonnen. Ook nu was het verschil klein, maar wel in het voordeel van de oranjehemden.

Al na 20 minuten kopte Friso Drewes een corner van Bart Kooloos binnen. Daarna kwamen de Amersfoorters nog wel terug tot 1-1. Dankzij Rudy Baalman ging Achterveld uiteindelijk verdiend met de overwinning aan de haal. De winnende treffer kon overigens ook wel op het conto van Michiel Schouten geschreven worden. De routinier schoot de bal uit een vrije trap tegen de lat, waarna de bal via de rug van de keeper vlak voor de doellijn stil kwam te liggen. Baalman reageerde het meest attent van iedereen en tikte de 1-2 binnen.

,,Dit was een verdiende overwinning'', vond Janco Heimgartner. ,,Individueel heeft Amsvorde betere spelers dan wij, maar collectief zijn wij beter. Zij lieten ons het spel maken en hoopten op balverlies bij ons, maar we zijn nooit in de problemen gekomen.''

Achterveld staat nu vijfde en heeft nog steeds uitzicht op deelname aan de nacompetitie. Heimgartner: ,,Ik heb de ploeg voorgehouden dat het nog steeds mogelijk is om derde te worden. We kunnen nu twee dingen doen; het seizoen als een nachtkaars uit laten gaan, of blijven knokken om de nacompetitie te halen. We hebben alle koplopers al gehad, dus het is mogelijk als we er met zijn allen voor gaan.''