maandag 11 september 2017

S.V. Achterveld 3

Zondag 10 September was de dag dat je de slag om Arnhem vanuit Duitse perspectief via een belevenistour kon meemaken in Oosterbeek, maar het was ook de dag van een andere slag, de slag om de cup met de grote oren, oftewel het beker avontuur van Achterveld 3 stond weer op het programma. Dat deze beker veel losmaakt binnen onze gelederen was wel weer duidelijk met het aanmelden op donderdag. Maar liefst 16 man hadden vrijwillig ja gezegd tegen onze voetbalvrienden uit Naarden Vestiging combinatie, in de volksmond beter bekend als NVC.

Doordat leider Robin het vandaag zonder zijn drie vaste Rinus Michels was en het wel erg lastig is om alles in je eentje te regelen en te kiezen welke 5 man wissel moest staan besloot hij zijn eerste meedogenloze actie van de dag te doen, Mark van Brakel werd plotsklap omgedoopt tot reserve leider zodat hij zich nog maar druk hoefde te maken om 4 man. Mark had ondertussen ook niet stilgezeten…gevreesd om te moeten vlaggen tijdens de wedstrijd had hij met Kok afgesproken dat hij hem wel zou aanhalen en zo kwam de situatie dat Dennis netjes om 09.15 uur te wachten stond op Mark die vervolgens zijn gezicht pas om 09.30 uur liet zien waardoor we nu ook de vlagger hadden geregeld voor de 1e helft!

Vanuit alle hoeken van het land werd er nu afgereisd naar Naarden, Matthijs en Marthijn waren in Zandvoort geweest en hadden zich iets verkeken op het teruglopen naar de parkeerplaats (iets van 2500 stappen…) waardoor Robin en Mark nog maar 1 persoon moesten slachtofferen. Dit jaar zijn de gebroeders Kerkhof erbij gekomen om het team te versterken, het enigste probleem is dat ze verdomd veel op elkaar lijken, om misverstanden te voorkomen zat Olaf/Niels op de bank en speelde Olaf/Niels zodat nu de basis elf bekend was! Rob, onze vaste aanvoerder was net teruggekomen en had iets meer last van de jetlag dan Dennis mr. Mijato Kok verleden week, zodat er nog 1 hobbel genomen moest worden. Wie o wie kon hem vervangen, iemand die geen domme overtredingen maakt in de 16, iemand die geen commentaar levert op de leiding na deze overtreding…kortom Rick was de aangewezen persoon hiervoor!

En zo was het de leidsman van NVC die vervolgens om 11.00 uur af floot voor de 2e bekerwedstrijd! Of het de spanning was van dit avontuur of het aangezicht van Marthijn die het laatste broek(je) aan moest die nog in de tas ligt en naar mijn idee eerder hoort in de tas van de plaatselijke f 5 maar we kwamen niet goed over. De coaches hadden gekozen voor een verassende 4-4-2 opstelling, kortom de Ronald Koeman methode werd toegepast! Deze verfrissende tactiek werd helaas niet helemaal begrepen nog waardoor Willem weer het hele veld over mocht rennen. Nadat ook Rick met een domme overtreding en zijn daarop volgende commentaar op de leiding even 10 minuten moest gaan afkoelen kwam Olaf/Niels  onder luid gejuich van zijn broer, buughoas frontman Joris, het veld in voor Willem.

De wedstrijd kabbelde voort en het was NVC die als eerst de hatelijke nul van het scorebord mocht laten halen. Met deze ruststand werd de kleedkamer opgezocht. Ben ik dan niet de wissels van Darryl en Beekhuis vergeten de eerste helft? Immers de man van glas en de man met de conditie van een broccoli konden toch niet de gehele 45 minuten gespeeld hebben? Jawel, en daarvoor mijn complimenten, dit belooft veel voor de aankomende wedstrijden! Nadat ook Marthijn een geschikte broek had gevonden waardoor hij niet aangeklaagd zou gaan worden vanwege seksuele intimidatie kon de tweede helft beginnen.

We moesten wat goedmaken wilden we de kortste weg naar Europa nog blijven bevaren… Wellicht kunt zich nog het verslag herinneren van verleden jaar waarbij we ook bij NVC aan het voetballen waren, deze locatie is een uitstekende aanvlieg route voor Schiphol….En zo kwam het dat Dave niets heeft meegekregen bij het volgende doelpunt waarbij hij als een ware Tiger Woods in zijn nadagen vol over de bal maaide en de spits van NVC de 2-0 langs Tim binnen kon schieten. Nu moesten we snel wat verzinnen en het was dan ook Marthijn die met een geniale assist Willem vrij speelde die vervolgens 70 meter achter die bal moest sprinten om vervolgens zijn eigen assist weer had op  Darryl (jawel hij stond er nog steeds in)  2-1!!

Robin had verleden week goed opgelet en haalde Roland eruit als spits zodat de voorzetten ineens wel goed voorkwamen op de nieuwe spits en we werden gevaarlijker met een aantal kansen voor Niels/Olaf, Matthijs (vandaag wederom goed voor maar liefst 5000 stappen in een helft) Het was dus wachten op de 2-2, helaas viel die niet, wel viel Remco v.d. Berg! De tegenstanders waren uiteraard de hele tijd al op zoek naar hem en het was dan ook wachten op dit moment…in een flits vloog zijn sportcarrière voorbij, 1354 gele kaarten en 17 rode kaarten verder kon hij gelukkig al ondersteunend het veld verlaten en wij hopen ook dat het wat beter met zijn lies gaat van de week zodat hij volgende week gewoon weer van de partij is!

Helaas veranderde er verder niets meer in het scoreverloop zodat na 2 wedstrijden het beker avontuur over is voor Achterveld 3.  Om deze klap geleidelijk in te laten dalen op onze jongens heeft het Feestcomite een busreis georganiseerd a.s. woensdag langs America(Horst aan de Maas) Krim (Coevorden) Napels (Scheemda) en Rome in Maasdriel  om toch een beetje van Europa te proeven. Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen! Volgende week mogen we naar Sporting 70 om het bekeravontuur nog een beetje glans te geven!

Namens het voltallige elftal en begeleiding willen we hierbij ook onze excuses aanbieden vanwege het ontbreken van de vaste rubriek ‘’de mop van Rick’’ Rick vond namelijk dat hij als aanvoerder genoeg gedaan had voor het team vandaag. Wij zullen deze kwestie intern oplossen en gaan er dan ook vanuit dat vanaf volgende week er weer een jolige uitspatting van Rick op het scherm te lezen valt!