Achterveld 3 wint met ruime cijfers van koploper NVC 3
maandag 3 oktober 2016

S.V. Achterveld 3

2 oktober 2016 was de dag dat er gespeurd kon worden naar nachtzwaluwen op de Meinweg maar het was ook de dag dat Achterveld 3 mocht aantreden tegen de koploper NVC 3 uit Naarden. Het zou de wedstrijd worden om aan te haken of af te vallen (wat bij sommige spelers ook geen overbodige luxe zou zijn..) Op de 1e zondag van oktober betraden wij het Kerstens sportpark onder een licht doorkomend zonnetje om op 11.00 uur de wedstrijd te mogen spelen. Bij aankomst bleken al onze 4 leiders aanwezig te zijn waardoor we helemaal voorbereid de kleedkamer betrokken. Nadat alle spieren waren ingesmeerd en de kleedkamer inmiddels meer stonk dan een finse sauna in het saunadrome gingen we het veld op.

Al snel bleek dat NVC niet veel had in te brengen deze dag tegen het gretige Achterveld. De bal werd veelvoudig rondgetikt maar verder dan het ijzeren gordijn van Achterveld kwamen ze niet waardoor Tim niet veel te doen had de eerste helft. Tim die er trouwens piccobello bij liep weer na de modeflater van verleden week omdat zijn sokken niet matchte met de rest van het keepers tenue. Dit was dus niet bepaald aan dovemans oren gericht en het resultaat was dat Tim in de mist op een afstand van 100 meter ver nog te zien was. Naar het schijnt hebben diverse vuurtorenwachters al gevraagd naar zijn medewerking, wellicht is dit ook de reden van zijn afwezigheid volgende week.

Joris Schouten deed vrij vroeg in de wedstrijd waar hij goed in is; al rennende verschalkte hij de keeper in de verre hoek. Wat zeker niet mag ontbreken waren de voorbereidende werkzaamheden of wat Dave zei; de assist op de assist op de goal. Waar hij verleden week een bal over 40 meter de zijlijn over trapte deed hij nu uitstekend werk om over 15 meter de bal kaarsrecht door te passen. Het was nu een kwestie van doordrukken en snel de 2e te maken, dit gebeurde gelukkig ook doordat Kevin de 2-0 binnenschoot.

Met deze stand op het scorebord gingen we de thee opzoeken… De leiders, meedogenloos als ze zijn vonden het niet goed genoeg gaan en prompt werden er 4 man gewisseld. Dit bleek achteraf een gouden zet te zijn geweest want door das bomber Matthijs werd het maar liefst 3-0. Dit was een veilige marge mede omdat Tim met knap keeperswerk voorkwam dat de 2-1 op het bord kwam te staan vlak na rust. Nu terug naar de 3-0. Het blijkt maar dat je niet veel hoeft te rennen als je maar op de juiste plek staat en dat stond onze eigen Thomas Muller dan ook. Met een mooie voorbereidende actie van van Beekhuizen zette hij das Bomber schuin vrij voor de goal waarna hij met een vlammend schot de keeper passeerde. U zult misschien denken; waarom zo’n uitgebreide beschrijving van een goal? Dit komt omdat wij ook niet weten wanneer hij weer gaat scoren en dat dit zomaar eens in de zomer van 2017 kan zijn…. Door doelpunten verder van Beekhuizen die niet alleen een goede afleg pass heeft en Kevin werd de score verder uitgebreid naar 5-0 en na 90 minuten floot de goed fluitende leidsman af voor de derde helft. Volgende week mogen we afreizen naar het prachtige Almere waar As 80 de volgende tegenstander is en we hopelijk deze stijgende lijn mogen voortzetten.