dinsdag 18 september 2018

S.V. Achterveld 4

Zondag 16 September, Zaterdag 15 September stond alweer onze 3e wedstrijd op het bekerschema van de KNVB. Waar veel mensen op deze dag zich aan het optutten waren om de lezing van de Dalai Lama bij te wonen in Ahoy, waren het de 15 heren van Achterveld 4 die zich aan het opwarmen voor de wedstrijd tegen T.O.V uit Baarn. De beker, een mooie kans om te kijken of een ieder weer fit is voor het nieuwe seizoen, kunnen onze leiders kijken of ze spelinzicht en tactieken nog moeten aanpassen voor het aankomend seizoen. Maar wat veel mensen niet weten bij ons in de gelederen is dat er een mythe heerst over die beker; ‘’als je maar blijft winnen je vanzelf een finale mag spelen voor een echte beker in plaats van de veelbesproken gifbeker van verleden jaar’’. En laten wij nu naar 2 bekerwedstrijden al 3 punten hebben en ook nog eens de topscoorder van deze competitie die luistert naar de naam Matthijs in het team hebben! Met een ferme uitslag in positieve zin konden wij de knock-out fase halen en terwijl de zon zijn laatste zonnestralen liet neerdalen op het Kerstens Sportpark kwam iedereen keurig op tijd binnen voor de wedstrijdbespreking; immers om 2 uur op het Kerstens Sportpark zegt niets over de plek van verzamelen en zo kon Frankie ons mededelen dat het Kerstens Sportpark eigenlijk veel groter is dan velen van ons dachten…

Peter had zich verleden week iets te uitgesloofd door te gaan trainen en stond prompt dan ook wissel…Samen met Darryl, Kevin en Remco mochten ze onderling uit gaan maken door het welbekende latje trappen wie er zou vlaggen. Remco besloot helemaal uit zichzelf de vlag dan maar op te pakken zodat de warming up van onze keeper Tim ook niet in de knoei kon komen, nogmaals onze dank Remco, zo zouden er meer moeten zijn als jou binnen het team! Nadat we maximaal drie keer de bal konden rondspelen tijdens de warming up konden we niets anders dan het veld de schuld te geven, immers het kon toch niet aan onze motoriek liggen? En zo duurde onze warming up nog een kwartier langer zodat we de wedstrijd om 15.00 uur konden spelen op het kunstgras. Dennis ‘’El Capitano voor intimi’’ zag dat de toss goed ging en we mochten om 15.00 uur aftrappen onder gezag van de goed fluitende leidsman van vandaag.

Onze tegenstander van vandaag onder aanvoering van Renaldo Dennis Remy van Tuil (google opzoekmomentje) waren allemaal 20 jaar jonger dan ons dus we waren enigszins benieuwd hoe wij uit de verf zouden komen. Spoiler alert; dat ging goed… Met ervaren rot Rick achterin werd vakkundig geprobeerd de voorhoede te bereiken. Voor de mensen die vaker onze verslagen lezen, u weet dat onze spits uit Hooglanderveen nog op nul doelpunten staat dit beker seizoen. Saillant detail is dat zijn werknemer er inmiddels 5 heeft binnen geprikt dit bekerseizoen. Het kon dus niet anders dat onze spits vandaag de hatelijke nul van de topscoorderlijst zou gaan krijgen… Maar zoals Spanje op 21 december 1983 met 12-1 won van Malta kon het dus wel en bleef na 45 minuten de led verlichting op het scorebord onveranderd staan op de brilstand.  Enkele gevaarlijke momenten van onze kant en van T.O.V. werden om zeep geholpen door de goalies en de thee werd opgezocht. Met de 2e helft in het vooruitzicht werden er wat tactische wissels toegepast en zo kon Kevin na dik een jaar zijn rentree maken in het 4e op het middenveld en samen met Darryl en Peter mocht hij voor gevaar gaan zorgen op het middenveld. U zult zich nu wel afvragen; en Remco dan? Nou dat scheelde weinig of hij had helemaal niet gevoetbald deze wedstrijd. Na een puike 1e helft vlaggen wilde hij eigenlijk de vlag niet meer afgeven en toen uiteindelijk toch duidelijk werd dat hij moest voetballen verstopte hij de vlag in de kleedkamer waardoor de 2e helft met weer een aantal minuten later werd gestart. Maar dat hij meer kan dan alleen vlaggen werd al snel duidelijk. Door de hoeveelheid ruimte die er op het middenveld lag en waar onze sterk spelende backs goed gebruik van maakten creëerden we gelijk een aantal kansen. Dat was niet aan dovemans oren bestemd en zo voorkwam Remco eigenhandig dat het scorebord niet zou inbranden en stond het 2-0. Als een kalkoen voor Thanksgiving waren onze tegenstanders rijp voor de slacht maar bleef de marge nog ‘’klein’’ omdat ook vandaag het verschil van 5 doelpunten bleef bestaan tussen werkgever en werknemer… Het was Kevin die zijn rentree opfleurde met een doelpunt in de laatste 10 minuten. Met een bekeken kopbal in de rechterhoek scoorde hij de 3-0 en waren er alleen maar blijde gezichten te zien, aan Achterveldse zijde dan…. De leidsman vond dat het genoeg was en besloot af te fluiten. Toen begon het grote rekenen, waren we door, hoeveel doelpunten verschil hebben we met de eventuele nummer 2, welke pizza wil ik eten vanavond? Het was onze aanvoerder die met het verlossende antwoord kwam; ACHTERVELD 4 is door in de beker!! Inmiddels zijn er een beperkt aantal fan shirts/stickers en fietsbellen gemaakt voor de zegetocht van Achterveld 4 door de beker. Mocht u geïnteresseerd zijn dan kunt u contact opnemen via: info@bekerzegeroutedoor.nl Op is op! Op ons vernieuwde terras smaakten de gele ‘’rakkers’’ weer goed en in opperbeste stemming sloot Rick deze mooie wedstrijd af met de volgende mop:

‘’Heb je het al gehoord van die man die verleden week 21 linkerschoenen gestolen heeft?

Morgen komt hij voor de rechter’’

Tot zover ons bekeravontuur, a.s. zondag zaterdag spelen wij onze 1e wedstrijd van het seizoen uit tegen CDW.