Achterveld E1 blijft met ruime cijfers winnen
zaterdag 13 februari 2016

S.V. Achterveld E1

Na het carnavallen hebben we wat zieken gehad in het elfal (en de leiding). Of dit met de carnaval te maken had, is niet geheel duidelijk.... ;-)

Gelukkig zijn de getroffen personen allemaal weer aanwezig. Alleen Tigo is afwezig. Dus hebben we precies 7 spelers en dus geen wissels.

Onze vaste scheidsrechter Stefan de Jong is vandaag jarig en dus niet aanwezig. Zijn vervanger Emiel Kranenburg is helaas ziek, maar hij heeft een goede vervanger geregeld, namelijk Tim Zwarts.

De enige verrassing vanochtend is dat het gevroren heeft. Het veld is dus helemaal wit, maar niet glad. En het zonnetje schijnt heerlijk, dus een mooie ochtend om lekker te voetballen!

De eerste goede kans is voor KVVA. Ze komen er gevaarlijk uit en een voorzet komt bij hun spits die helemaal vrij. Maar gelukkig is Thibo (die nog last heeft van een keelontsteking en zich dus amper verstaanbaar kan maken) zo scherp als altijd en voorkomt een tegendoelpunt.

Maar ook wij krijgen kansen. Zo verovert Raimon de bal op het middenveld, hij snelt over zijn favoriete linkerflank, geeft een harde lage voorzet. Alleen gaat deze aan iedereen voorbij. De bal lijkt aan de andere kant uit te gaan, maar Sanne is er razendsnel bij en weet de bal op de zijlijn tegen te houden. Ze dribbelt naar binnen en geeft voor. Daar staat Raimon al klaar, alleen krijgt hij de bal voor zijn "chocoladebeen" (rechts dus), maar hij bedenkt zich geen moment en haalt uit: 1-0! En dat met zijn rechtervoet!

Raimon_verdedigend.jpg

Niet veel later komt de bal weer bij Raimon aan de linkerkant. Hij haalt weer uit en verdubbelt de marge: 2-0! Dat gaat snel zo!

De spelers van KVVA laten hun koppies niet zo snel in de wedstrijd al hangen en proberen een paar keer van afstand het doel van Thibo onder vuur te nemen. Ze kunnen hard schieten, maar Thibo staat er niet voor niks en redt ons twee keer goed.

Thibo.jpg

Wanneer Thibo de bal opvangt bij een corner, ziet hij Stef helemaal alleen voorin staan. Thibo bedenkt zich geen moment en schiet de al snel naar voren. Stef kan alleen richting het doel van KVVA. Hij blijft koel en schuift de bal koel langs de uitkomende keeper: 3-0!

Sanne_en_Stef.jpg

Er komt veel ruimte op het middenveld, doordat de verdedigers van KVVA achterin blijven hangen. Rick en Bram stomen daarom regelmatig op en maken gebruik van de ruimte die ontstaat. Koen houdt de boel achterin onder controle, maar ziet ook af en toe kans om mee naar voren te gaan. Sanne en Raimon houden het veld goed breed en proberen met hun snelheid over de flanken gevaarlijk te worden.

Rick_verd.jpg

Wanneer Raimon een corner mag nemen, wordt de bal prachtig bij de eerste paal ingekopt.... alleen doet een verdediger van KVVA dit.... : 4-0.

Niet veel later komt een corner van Raimon precies voor de voeten van Bram, die niet aarzelt en de bal tegen de touwen schiet: 5-0!

Rust.jpg

Meteen na de rust doet KVVA iets terug. Er komt een lage voorzet, Thibo staat op het verkeerde been, waardoor een speler van KVVA de bal simpel kan intikken: 5-1.

In een fel duel wordt Raimon ongelukkig op zijn enkel geraakt. Hij heeft even veel pijn, dus we moeten even verder met 6 man.

Iedereen lijkt een stapje extra te doen, want in het veld is niet te merken dat wij met een mannetje minder spelen.

Zo is Bram nadrukkelijk op zoek naar een tweede doelpunt. Hij probeert het tweemaal van afstand. Maar ook KVVA heeft een goede keeper, die de ballen er mooi uit houdt.

Bram.jpg

Omdat Raimon niet in het veld staat, is het Rick die nu een corner neemt. Hij draait de bal mooi voor. Stef krijgt de bal goed op zijn hoofd, maar kopt net over.

Corner_Rick.jpg

KVVA weet dus niet te profiteren van de man-meer-situatie. Nadat Raimon een klein kwartiertje langs de kant heeft gestaan, gaat het weer wat beter met zijn enkel en wil hij het weer proberen.

Wanneer Bram op het middenveld een bal verovert, ziet hij Raimon links diep gaan. Raimon ziet dat Bram in het midden doorloopt en passt de bal terug naar Bram. Bram kan de bal nog net met de punt van zijn schoen de bal langs de keeper van KVVA schieten: 6-1. Daar is dan Bram zijn tweede van vandaag!

Rick_verdedigen.jpg

Daarna is het even Raimon-tijd. Eerst scoort hij voor de tweede keer met zijn "chocoladebeen" de 8-1! Daarna ontvangt hij de bal uit de kluts op enige afstand van het doel. Hij ziet de keeper iets te ver voor zijn doel staan en schiet de bal hoog over de keeper in het doel: 9-1!

Raimomn.jpg

Maar het slotakkoord is toch voor KVVA. Na een blessure van een van hun spelers, loopt de leider na de verzorging uit het veld. Hij loopt langs Thibo en maakt nog even een dolletje met Thibo. Ondertussen is de vrije trap genomen en schiet een speler van KVVA de bal prachtig met een hoge boog over Thibo. Die nog iets te ver voor zijn doel staat en dus even afgeleid is door de leider van KVVA: 9-2!
Vooral omdat het zo'n mooi doelpunt is, kan Thibo er gelukkig ook wel om lachen!

Zo eindigt ook onze vierde competitiewedstrijd in een forse overwinning en staan we ongeslagen op de eerste plaats. Met een prachtig doelsaldo: 31 voor, 4 tegen.

Nu zijn we twee weken vrij vanwege de krokusvakantie en mogen we op 5 maart op bezoek bij Quick E4.