Achterveld E2 eindigt als vijfde na grote nederlaag
zaterdag 7 mei 2016

S.V. Achterveld E2

Door:  A. Roeterdink

Vanochtend stond voor de E2 de laatste competitiewedstrijd op het programma, uit tegen VVZA – de nummer twee van de ranglijst.

De E2 begint sterk aan de wedstrijd, en speelt goed samen. Al vroeg in de wedstrijd zetten Jens Oskam en Tim Voskuilen een mooie een-twee op met als uiteindelijk resultaat een corner.  De eerste gevaarlijke aanval  van VVZA is wel gelijk raak, en wel op een hele fraaie manier. Als de Achtervelders in de aanval zijn wordt de bal onderschept en via de linkerkant van het veld stoomt VVZA op om de bal in een keer strak laag voor te geven waarna de bal ook weer in een keer raken hoog tegen de touwen wordt gejaagd.

DSC00180 VVA 04.jpg

Een aanval uit het boekje, en prachtig afgerond, 1-0. Niet veel later is het weer VVZA dat dreigend door komt en een aanvaller oog in oog met Renzo van den Hengel ziet komen te staan. Zoals wel vaker dit seizoen staat Renzo zijn mannetje en weet de bal te pakken. Nadat VVZA de bal uit een corner nog rakelings naast heeft gekopt is het weer de beurt aan de Achtervelders.

Als Tim Roeterdink achterin de bal weet te veroveren geeft hij deze prima mee met Dinan Borssen  die op zijn beurt Douwe Brooijmans weet te bereiken. De inzet van Douwe wordt echter door de keeper tot corner verwerkt waarna VVZA uit de tegenaanval van deze corner weer razendsnel overschakelt naar de aanval. De aanvaller van VVZA lijkt er door te zijn maar na een felle sprint en een perfecte sliding op de bal weet Mees van de Wolfshaar het gevaar in de kiem te smoren.

DSC00172 VVZA 03.jpg

Niet veel later is het dan toch 2-0 als er weer een aanvaller diep gestuurd wordt en alleen op Renzo van den Hengel af kan gaan. Mees van de Wolfshaar is vol in de achtervolging maar zou alleen nog redding kunnen brengen door de speler onreglementair te stoppen, en is dus kansloos om nog iets te kunnen doen waardoor de Amersfoortse aanvaller vrij voor Renzo verschijnt en de 2-0 tegen de touwen jaagt.

De Achtervelders laten zich hierdoor niet van de wijs brengen en blijven leuk verzorgd voetbal spelen, en zoals zo vaak dit seizoen zit het weer niet mee als Jens Oskam de bal voorgeeft waar Tim Voskuilen net een paar centimeter te kort komt om de aansluitingstreffer te laten noteren. Het spel gaat op en neer en nadat VVZA weer dreigend door komt is het Tim Roeterdink die met een sliding redding weet te brengen, met als gevolg een zere knie doordat beide speler vol met een sliding voor de bal gingen en hard in botsing kwamen. Ook de laatste Achterveldse aanval deze eerste helft is een mooie als Jens Oskam de bal inspeelt op Jarin Eggenkamp die Douwe Brooijmans weet te bereiken maar zijn inzet tot corner verwerkt ziet worden.

DSC00153 VVZA 01.jpg

Uit deze corner is Douwe ook nog dicht bij een treffer maar uit de tegenaanval is het weer VVZA dat er uitkomt, maar door een uitstekende sliding van Mees van de Wolfshaar kan de inzet geblokt worden en gaan beide ploegen rusten met een 2-0 tussenstand. Anders dan de tussenstand doet vermoeden komen de Achtervelders wel degelijk in het stuk voor en spelen een goede eerste helft.

In de tweede helft wordt de Achterveldse goal zoals wel vaker de laatste weken verdedigd door Tim Roeterdink. De Achtervelders beginnen ook de tweede helft weer sterk en als Jarin Eggenkamp en Tim Voskuilen een dubbele een twee opzetten lijkt het dat de bal uitstekend voorgegeven wordt waar Jens Oskam in goede positie staat, maar de bal was volgens de scheidsrechter achter geweest.

DSC00158 VVZA 02.jpg

Weer blijkt VVZA uiterst effectief als ze vroeg in de tweede helft een corner mogen nemen en zo de 3-0 weten te scoren. Nadat een vrije trap van Tim Voskuilen in de muur is gesmoord en Jarin Eggenkamp van dichtbij zijn inzet ook niet in het doel ziet belanden is het weer een mooie aanval van Achterveld als Jarin Eggenkamp Jens Oskam weet te bereiken die vervolgens afgeeft op Douwe Brooijmans, maar helaas zal de inzet van Douwe op de paal belanden en de rebound zal van dichtbij over de goal geschoten worden. Als halverwege de tweede helft VVZA van grote afstand de bal hoog richting de Achterveldse goal peert, zeilt de bal zo over Tim Roeterdink heen de goal in, 4-0.

De 5-0 valt als een speler vrij voor de goal verschijnt en Tim Roeterdink geen kans geeft. De 6-0 is vergelijkbaar met de vierde goal als de bal van grote afstand via de onderkant van de lat in de goal beland en zo loopt VVZA uit naar een grote uitslag en eindigt de E2 op de vijfde plek deze competitie. Al met al toch weer een leerzaam seizoen, met als afsluiting nog 2 toernooien de komende maand.

Jarin Eggenkamp,  Mees van de Wolfshaar,  Dinan Borssen,  Tim Roeterdink,    Douwe  Brooijmans,   Renzo van den Hengel,  Jens Oskam en Tim Voskuilen

STAND 16 09 Competitie VVZA.jpg