Achterveld E2 vergeet te scoren en speelt ook tweede wedstrijd gelijk.
zaterdag 13 februari 2016

S.V. Achterveld E2

Door: A.Roeterdink

Na twee uitgevallen competitieronden mocht de E2 vandaag eindelijk weer voetballen, uit in Amersfoort tegen CJVV. De Achtervelders beginnen fris en fanatiek, en al vroeg in de wedstrijd is het Tim Voskuilen die zijn schot voorlangs de goal ziet verdwijnen. Ook het tweede wapenfeit komt van de voet van Tim Voskuilen die zijn goede schot goed door de keeper gepareerd worden. De eerste keer dat CJVV er dreigt uit te komen laat Jens Oskam zich niet verassen en is sneller bij de bal dan de Amersfoortse aanvaller en speelt de bal beheerst terug op Renzo van den Hengel. Dit kunstje zal zich deze ochtend een aantal keer herhalen, het lijkt erop dat de Achtervelders dit kunstje goed afgekeken hebben van hun vorige tegenstander die dit ook regelmatig toepasten.

Niet veel later is het weer Tim Voskuilen die van afstand vol uithaalt en de keeper kansloos laat. Helaas zeilt deze bal rakelings over de kruising. In deze fase laten de Achtervelders een aantal keren leuke combinaties zien, en wordt de bal goed en zuiver rond getikt. Halverwege de eerste helft is Jarin Eggenkamp dicht bij de openingstreffer maar ziet zijn inzet door de keeper geblokt worden. In de rebound zal de bal via Douwe Brooijmans, Mees van de Wolfshaar en uiteindelijk Jarin Eggenkamp niet tussen de palen geschoten worden. De op dat moment dik verdiende openingstreffer lijkt eindelijk te vallen als Douwe Brooijmans de bal op maat in de voeten speelt van Jarin Eggenkamp. Met de binnenkant van de voet lijkt hij de bal met een curve onderin de hoek te plaatsen, maar de goed spelende goalie van CJVV komt ook deze keer als winnaar uit de strijd met een uitstekende redding.

Het blijft eenrichtingsverkeer en als Douwe Brooijmans via de kluts op wilskracht door de verdediging komt ziet hij zijn inzet op de paal belanden. De keren dat CJVV er dreigend uit leek te komen, stonden Jens Oskam, Mees van de Wolfshaar en Tim Roeterdink telkens goed opgesteld waardoor de tegenaanval al vroeg verstoord kon worden voordat CJVV echt dreigend kon worden. De E2 had - zoals ze het zo mooi zeggen - de wedstrijd onder controle, het enige wat nog ontbreekt is een doelpunt.

DSC09409CJVV_09.jpg

Ook in de tweede helft blijven de Achtervelders de bovenliggende partij en zit het wederom niet mee als Douwe Brooijmans uit een afgeslagen corner zijn kopbal op de paal ziet belanden. Als Tim Roeterdink even later de bal verspeeld komt een aanvaller van CJVV een tegen een te staan tegen Mees van de Wolfshaar. Nadat de Amersfoortse aanvaller Mees heeft afgeschud beland zijn inzet gelukkig ook op de paal. CJVV komt er nu wat vaker dreigend uit, en met een paar goede reddingen weet ook Renzo van den Hengel zijn doel schoon te houden.

Renzo had, behalve dat hij goed keepte ook telkens met zijn uittrappen goed oog voor de vrije man die hij dan ook telkens wist te bereiken. Als CJVV een corner mag nemen komt de bal uiteindelijk bij Renzo van den Hengel terecht die met een uittrap Douwe Brooijmans weet te bereiken. Nadat Douwe goed het ook heeft op de meegekomen Dinan Borssen lijkt de verlossende openingstreffer te gaan vallen – maar weer is de goalie een sta in de weg op de goede inzet van Dinan.

DSC09427_CJVV_10.jpg

De voetbalwijsheid ‘als je zelf niet scoort dan valt de goal aan de andere kant’ lijkt uit te komen als CJVV een paar minuten voor tijd in kansrijke positie alleen voor Renzo van den Hengel opduikt. Renzo toont zich echter - niet voor de eerste keer – moeilijk passeerbaar en stort zich vol voor de bal waardoor hij de aanvaller van scoren afhoudt. Het gevaar is echter nog niet geweken en als de bal via Renzo weer terug bij de aanvaller terecht komt moet Renzo nogmaals reddend optreden waarna de bal door de verdediging weggewerkt kan worden.

DSC09433_CJVV_11.jpg

In de laatste minuut lijkt de E2 dan toch nog de verdiende overwinning mee naar huis te nemen als Jarin Eggenkamp de bal strak voorgeeft maar Dinan Borssen net een teenlengte tekort komt om de bal doeltreffend af te ronden.

Zo eindigt ook deze tweede wedstrijd voor de E2 in een puntendeling en is bewezen dat een 0-0 wedstrijd niet per definitie saai hoeft te zijn. Na afloop ontving Renzo van den Hengel in de kleedkamer nog een spontaan applaus van zijn medespelers vanwege zijn geweldige reddingen aan het einde van de wedstrijd.

STAND_16_02_Competitie_CJVV.jpg

Jarin Eggenkamp, Dinan Borssen, Renzo van den Hengel, Tim Roeterdink, Douwe Brooijmans, Mees van de Wolfshaar, Jens Oskam en Tim Voskuilen.