zondag 26 maart 2017

S.V. Achterveld JO11-1

Met goede moed vertrok de JO11-1 vanmorgen naar Soesterberg voor de uitwedstrijd tegen 't Vliegdorp. De mogelijkheid om bij winst de koppositie over te nemen gaf hoge verwachtingen bij de staf en de vele meegereisde ouders.

De jongens gingen in de opstelling waarmee we vorige week hadden afgesloten voortvarend van start. Er werd goed gevoetbald en 't Vliegdorp kwam er de eerste 10 minuten nauwelijks aan te pas. Een aantal kansen en een stuk of 6 corners op rij stuitten op de lat en paal of gingen rakelings naast.

Na een minuut of 10 wist 't Vliegdorp te ontsnappen aan de druk en scoorde direct uit de eerste aanval. Enkele minuten later stond het 2-0 en gingen de koppies van SVA hangen en bij rust stond de 5-0 op het scorebord. In de thuiswedstrijd wisten we een 3-0 achterstand goed te maken, maar in de rust bleek dat de jongens 5-0 wel wat veel vonden.

Desondanks bleven ze in de 2e helft goed voetballen. Jarin nam de hele ploeg op sleeptouw en zag zijn tomeloze inzet beloond met een mooi doelpunt. Daarna werd er nog steeds goed vanuit de positie gevoetbald maar leidde onnodig balverlies rond de middenlijn tot gevaarlijke counters van 't Vliegdorp, die dat goed uitspeelden en nog een aantal keren scoorden.

Uit een goed lopende aanval wist Douwe een 2e doelpunt te scoren voor SVA, maar het baltempo bleef te laag hetgeen 't Vliegdorp in de kaart speelde, waardoor een de verhoudingen niet goed weergevende 10-2 eindstand uit de bus rolde.

De jongens zijn de gehele wedstrijd blijven voetballen, hetgeen een goed uitgangspunt is voor de volgende uitwedstrijd tegen Ijsselmeervogels