Achterveld JO13-1 had er zin in met dit mooie lenteweer!
zaterdag 7 april 2018

S.V. Achterveld JO13-1

Na de afgelasting van vorige week hadden de jongens duidelijk zin om weer een potje te voetballen. Met een goed humeur en prachtig weer gingen we dan ook op weg naar VVZA om tegen hun O13-3 te gaan spelen. Na de gebruikelijke voorbereiding een rondo op het inspeelveld en om 5 voor 11 richting veld 2 voor de wedstrijd. De wedstrijden die vooraf op veld 2 gespeeld werden liepen wat uit, maar om 11:08 uur konden we toch aftrappen.

SVA JO13-1 nam direct het initiatief en begon richting goal van de tegenstander te voetballen. VVZA weerde zich echter kranig, met alle fysieke mogelijkheden. Nadat spits Tim R. een schietkans was ontnomen doordat een verdediger vol op zijn voet, volgens Tim poot, ging staan moest Teun het ontgelden. Ook hier was een overtreding nodig om onze snelle rechtsbuiten af te stoppen. Weer geen vrije trap, maar wel tijd gekregen om Teun weer op te lappen en met een scheidsrechtersbal te vervolgen.

Uit het aanvallende spel kregen we wel verschillende corners en na een minuut of tien werd een corner door VVZA in eigen doel gewerkt en daarmee de score geopend. Achterveld bleef voetballen ondanks de voornamelijk fysieke tegenstand en Renzo kon het rustig aan doen. Dit kwam door goed verdedigend werk in alle linies. Waar VVZA ook in balbezit kwam er werd direct druk gezet, rugdekking gegeven en geprobeerd de bal terug te veroveren. Compliment jongens!

Na verschillende doelpogingen lukte het Stef om op zijn kenmerkende wijze met een geplaatst schot de stand op 0-2 te brengen. Kort voor rust werd Teun voor een tweede keer hard aangepakt bij de achterlijn van de tegenstander. Deze keer was het teveel voor zijn toch al wat gehavende knie. Mees nam zijn plaats in zodat Teun even kon bijkomen. De buitentemperatuur liep en dus kwam de rust op een goed moment.

Na water drinken, een korte bespreking van de eerste helft en wat tips om het positiespel wat aandacht te geven ging de 2e helft van start. Er werd meer gevoetbald en SVA liet de spelers van VVZA harder werken door de bal sneller rond te laten gaan. VVZA raakte wat vermoeid en de inmiddels weer opgelapte Teun wist van rechts de 0-3 aan te tekenen met een goede goal. Vanaf de linkerkant kwam Jarin ook langzamerhand op stoom en lanceerde een aantal goede voorzetten. Slim ingooien en een een-tweetje met de opgekomen rechtsback Mees bracht de bal voor de goal die beheerst door Koen werd ingeschoten.

Voor Renzo was het enige wapenfeit een redding in de tweede helft, maar gezien de jonas die hij moest ondergaan direct na de wedstrijd, zal het me niet verbazen als hij tot Man of the Match wordt gekozen.

IMG_20180407_121707.jpg
Tevreden gezichten na afloop van de wedstrijd!