Achterveld VR1 gaat strijdvaardig ten onder in return tegen Limmen

Woensdag 17 mei en zondag 21 mei 2017

Achterveld VR1 – VV Limmen VR1
Door: Juliette Schouten

Ondanks dat de nacompetitie ter promotie naar de 2e klasse als cadeautje werd gezien door de Achterveldse dames, was de strijd er zeker niet minder om. Er viel immers niks meer te verliezen, alleen nog wat te winnen. Met dat motto gingen wij afgelopen woensdagavond de eerste wedstrijd tegen VV Limmen in.

Terwijl om 20 uur de thermometer de 25 graden nog net aantikte, de scheids de doelnetten inmiddels veelvuldig gecheckt had en de dames van SVA er al lang en breed klaar voor waren, was er nog geen speelster van VV Limmen op het veld te bekennen. Op dit tijdstip van de dag via Amsterdam het midden van het land bereiken bleek een probleem. Een kleine tip vanaf onze kant is dan ook om bij Hoevelaken linksaf te slaan, in plaats van rechts (ken je carnavalskrakers).

Om 20.45 uur, en dus driekwartier na aanvangstijd, gaf de scheids het startsignaal. In ieder geval hadden de vele toeschouwers genoeg tijd gehad om zich op te stellen langs de zijlijn. De Achterveldse dames werkten hard om het snelle spel van Limmen te onderbreken, alleen ontbrak het aan eigen spelopbouw. Ballen kwamen niet zuiver aan en daardoor maakten we het onszelf keer op keer moeilijk. Hier wist Limmen slechts een keer echt van te profiteren, waarbij hun behendige spits op de linkerflank de bal in het net kreeg. Met een 0-1 achterstand gingen we de kleedkamer in.

Overtuigend van onze eigen kwaliteiten die nog niet goed tot uiting waren gekomen gingen we de tweede helft in. En er brak inderdaad een periode aan waarin Achterveld geregeld goede acties creëerde. Helaas viel op dat moment een gevalletje pechdoelpunt in het voordeel van Limmen. Tijdens veel gerommel voor het Achterveldse doel belandde de bal op de arm van een Limmense dame. De vlag van grensrechter Koen werd genegeerd en zo keken we tegen een 0-2 achterstand aan.

Daarna volgde er een periode waarin Achterveld achter de feiten aan liep en Limmen compleet het spel bepaalde. Hun technische spits was bijna niet te houden en ondanks de knappe reddingen van keepster Demi en het harde werken van verdedigsters Renske en Juliette kwam de score op 0-5. Een schot van Debby belandde op de lat, maar gelukkig maakte Esther nog een doelpunt voor onze eer en konden de toeschouwers toch nog klappen. Eindstand: 1-5 en een hoop krampachtige benen.

Dat dit niet echt een motiverende score was om zondag voor de return richting het Noord-Hollandse Limmen te vertrekken, lijkt me niet onredelijk. Toch besloten we er maar het beste van te maken en ons niet met een dikke nederlaag van het veld te laten vegen. Zelfs de gevoerde shotjes door grensrechter Koen konden die nacht daar geen verandering in brengen (die overigens zelf vandaag vervangen werd door Perry, zodat hij zich nog eens om kon draaien in zijn bed).

De eerste helft voetbalde er een compleet ander SVA dan woensdag. De rust werd bewaard en acties werden mooi vanuit achter opgebouwd. We lieten spel zien waar we echt trots op konden zijn. Dat leidde dan ook terecht tot een 0-1 voorsprong, gemaakt door Dian. Dit schiep de nodige verwarring bij de dames van Limmen, aangezien de flinke overwinning nog vers in hun geheugen stond. Voor rust werd het nog 1-1, door een penalty.

Helaas wisten we het goede spel de tweede helft niet in stand te houden. Pijntjes begonnen op te spelen en het was duidelijk merkbaar dat we aan het einde van het seizoen zitten. Desalniettemin werd er geknokt en gestreden om het gelijkspel in stand te houden. Het was extra fijn dat Feline wederom de hele wedstrijd paraat zat als reserve en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Terwijl het scorebord al enige tijd 90 gespeelde minuten aangaf scoorde de Limmense spits nog de 2-1. Gelukkig floot de scheids al snel af en konden we toch met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Na een eerste seizoen te hebben meegedraaid in de 3e klasse was het leuk om via de nacompetitie even te snuffelen aan een niveautje hoger. VV Limmen is de terechte winnaar en moeten zich nog twee wedstrijden bewijzen of ze echt in de 2e klasse thuishoren. Ik ben ervan overtuigd dat als we ons eigen spel weten op te pakken en als iedereen fit is we zeker niet onder doen in de top. Een mooi vooruitzicht op volgend seizoen, waarin het kampioenschap ons doel gaat worden!

foto van SV Achterveld Dames.