zondag 25 september 2016

S.V. Achterveld VR1

Zondag 25 september 2016: Buitenboys VR1 – Achterveld VR1

Op deze stralende zondag vertrokken we naar Almere buiten voor de ontmoeting met de vrouwen van Buitenboys. Buitenboys is voor ons geen onbekende ploeg, waar wij in de derde klasse op 1 punt na tweede werden, pakte Buitenboys het kampioenschap. Met deze ervaring in ons achterhoofd gingen we het veld op.

Al snel bleek uit mooie combinaties en goede kansen, dat wij vandaag zomaar eens met de punten naar huis konden gaan. De Achterveldse vrouwen domineerde het spel. Wanneer we in de 10e minuut een corner tegen krijgen, krult de rechtshalf van Buitenboys de bal over Demi in het doel, 1-0 achter. Lichtelijk verslagen van dit doelpunt blijven we ons spel spelen. Helaas speelt Buitenboys 5 minuten later op de counter; via een lange pass komt de bal bij de spits die scoort, 2-0 achter.

Achterveld moet nu met een antwoord komen in de vorm van een doelpunt; twee minuten later breekt Isabel uit en geeft hem voor, de keeper kon net niet goed bij de bal waardoor Yvonn de bal binnen kon koppen, 2-1 achter. De Achterveldse vrouwen spelen hun eigen spel al blijven de corners van Buitenboys spannend. In de 30ste minuut wordt ons spel beloond, Merel schiet op het goal waarna Yvonn in de rebound de bal hard binnen schiet, stand 2-2.

Wederom in de 40ste minuut komt een bal van achteren bij de spits van Buitenboys terecht die de bal binnen schiet, 3-2 achter. Gelukkig belandt net voor rust de bal via Isabel bij Merel die de hem perfect afgeeft op Yvonn, Yvonn kan uithalen en schiet de bal prachtig in de rechterbovenhoek. Rust stand 3-3.

Gedurende de rust hoefde er niets gezegd te worden, we voetballen goed en moeten dit vast houden. Nadat Kelly een retourtje parkeerplaats beleefde om de bal uit de sloot te rapen maakte Dian in de 52ste minuut via Isabel doelpunt numero 4, stand 3-4.

Door onze nipte voorsprong, bleef het achterin erg spannend. Terwijl Renske achterin top prestaties leverde en de spits van Buitenboys uitschakelde, had Demi hele mooie reddingen en Melanie in de 57ste minuut een cruciale redding. In de 70ste minuut was het dan weer raak Isabel komt op vanuit de middencirkel en schiet de bal keihard binnen, 3-5#kippenvelmomentje. Twee minuten later maakt Achterveld de wedstrijd af. Een mooie voorzet van Esther, wordt door Dian door de lucht knap binnen geschoten, 3-6.

Buitenboys, het team wat vooral in de counter zeer sterk is zorgde voor een spannend laatste kwartier, maar Achterveld ging met de punten naar huis! Dat het een spannende wedstrijd was bleek wel aan de gemaakte aantekeningen, waarin ik terug vond; ‘Door de zenuwen weet ik even het voorafgaande spel niet meer……’. Dit was een mooi einde voor onze laatste vrouw, die ons en Nederland voor een paar maanden zal verlaten. Lieve Sjuul we gaan je missen en wensen jou en je vriend namens het team een geweldige reis.