Achterveld VR1 wint overtuigend door fantastisch samenspel

Schrijfster: Kim van Ruitenbeek
Datum: 9 oktober 2016
BFC VR1 - SVA VR1

De hele week hadden de dames van Achterveld het er al over en zondag zou het dan toch echt gaan gebeuren. De wedstrijd tegen BFC. Het is een team dat erg gevoelig ligt, want 2 jaar geleden heeft Achterveld nipt verloren tegen BFC en daarom het kampioenschap voor de eerste keer laten liggen. We waren gebrand om te winnen en we hadden vooral zin om BFC even een koekje van eigen deeg te geven.

De wedstrijd begon en Achterveld begon scherp. Er werd goed druk gezet en de bal was voornamelijk in de voeten van Achterveld. Al in de 9e minuut kwam de bal bij Renske. Zij speelde naar Esther die op het middenveld goed aan het voetballen was. Via haar kwam de bal bij Dian terecht en zij ronde hem keurig af! Binnen een paar seconden kwam de bal via fantastisch samenspel van de ene kant van het veld naar de andere kant. Dit was het spel dat we graag wilde zien en dit gaf ons zelfvertrouwen een boost! 0-1!

Ook in de latere minuten van de eerste helft bleef Achterveld goed druk uitoefenen. Zo gaf Yvonn nog een mooie voorzet op Dian, waarna de bal net mis ging. Ook een Corner werd bijna binnengekopt door onze kopper Linda. Achterveld voelde dat het mogelijk was om nog een doelpunt te maken en in de 38e minuut gebeurde dit ook. Dian speelde de bal op Isabel. Isabel trok mooi naar binnen en haalde beheerst uit met haar linkerbeen. WOEHOE 0-2!

Na de rust was Achterveld een beetje zenuwachtig om aan de tweede helft te beginnen. De dames zijn de tweede helft al vaker onscherp begonnen, waardoor er vaak al vroeg in de tweede helft een tegendoelpunt kwam. Dit wilde we nu absoluut voorkomen!

BFC had het eerste kwartier van de tweede helft vaker de bal. Ze probeerde meer druk te zetten op Achterveld en dit gaf voor hen een aantal kansen. Gelukkig hebben wij daar altijd keepster Demi die ook dit keer een goede wedstrijd keepte! Achterveld pakte het oude spel op en begon weer ouderwets te voetballen en kansen te creëren. Na een aantal goede pogingen dacht Isabel de bal wel even binnen te schieten. Zij haalde de bal vol uit vanaf een meter of 30, maar ook deze bal kwam op de paal terecht.

Weer voelde Achterveld aan dat er meer in zat dan de 2-0 die ze al hadden staan. Uiteindelijk kwam een kwartier voor tijd de bal bij Esther. Zij schoot de bal naar rechts op Merel. Merel gaf hem voor op Dian. Dian kapt de laatste vrouw van BFC mooi uit en schiet hem beheerst over de keepster heen het doel in, 0-3! Daarna volgde nog enkele mooie schoten op goal van Isabel en Merel, maar de eindstand bleef uiteindelijk 0-3!

De dames van Achterveld waren door het dolle heen. Eindelijk hebben we BFC laten zien wat we echt kunnen. We hebben zondag echt als team gespeeld en we hebben hard voor elkaar gewerkt. Een heerlijk gevoel om op deze manier de 3 punten mee naar huis te nemen!