woensdag 31 augustus 2016

Zondag 28 augustus 2016, 11.45 uur

DWOW VR1 – Achterveld VR1
Door: Juliette Schouten

Na een zeer geslaagd (en ietwat vermoeiend) trainingskamp, mocht dames 1 op de vroege zondagmorgen een nieuw stukje van Nederland verkennen. Voor de bekerwedstrijd werd afgereisd naar Wieringerwerf. Juist ja, een dorp met iets meer winkelfaciliteiten dan Achterveld, gelegen tussen Slootdorp, Middenmeer, Kreileroord en Hippolytushoef. We reisden af naar de polder in de kop van Noord-Holland.

De autorit ging voortvarender dan gedacht en dus kwamen de Achterveldse dames een uur voor aanvangstijd aan op het complex van Voetbalvereniging Door Wilskracht Overwonnen Wieringermeer. Gelukkig waren de Noord-Hollandse meiden ook al vroeg present en was het mogelijk om de wedstrijd een kwartiertje te vervroegen.

Diep onder de indruk van een automatisch grasmaaiermonster dat over het voetbalveld hobbelde, startte Achterveld met loodzware benen de warming-up. Het benauwde weer werkte ook niet echt mee en de dames begonnen zich steeds meer af te vragen hoe ze de komende 90 minuten zouden volhouden. Toen het startsignaal klonk bleken er nog genoeg energiereserves te zijn die konden worden aangesneden. Want wat een strijd werd er geleverd, de gehele wedstrijd lang!

In de 6e minuut maakte Achterveld al de openingstreffer, wat later ook de enige van de wedstrijd bleek te zijn. Een mooie voorzet van Merel kwam bij Yvonn terecht. Zij gaf de bal voor op Dian, die deze als een echte spits wist af te ronden. In het kwartier dat volgde was SVA de bovenliggende partij en hing een tweede doelpunt in de lucht. Het gevaar was echter niet geweken, want de meiden van DWOW wisten geregeld via een lange bal hun snelle rechtsbuiten te bereiken. Maar door het fenomenale keeperswerk van Demi is het Achterveldse doel schoon gebleven. Elke één op één actie werd gekeerd dit maakte haar zeker de woman of the match!

Zo wisselvallig als we afgelopen woensdag speelden, zo sterk waren we nu. Er werd prachtig rondgetikt en het was bijna niet te geloven dat er aan deze wedstrijd twee uur tennisclinic, drie uur nachtelijke wandeling, enkele alcoholische versnaperingen en zo’n vier uur slaap waren voorafgegaan. Zelfs coach Jos was onder de indruk: “Dit is voetballen!”. Ondanks dat SVA bleef loeren op de aanval, gingen veel ballen naast, over of werden ze gehouden door de keepster. Ruststand: 0-1.

Ook in de tweede helft bleven de Achterveldse meiden samen strijden voor de overwinning. Er werd goed gevoetbald, maar echte kansen waren lastig te creëren. In de laatste tien minuten was de spanning om te snijden, omdat DWOW meerdere malen wist door te breken en de gelijkmaker dichtbij leek. Maar de 200% inzet, voortdurende coaching en positieovername van iedereen zorgden ervoor dat een heerlijke overwinning werd binnengesleept.

Het was een leuke, sportieve wedstrijd en met drie punten in de auto konden we zeer voldaan weer naar Achterveld vertrekken. Wat ook betekent dat we door zijn naar de volgende ronde van de beker! Hebben jullie trouwens al het mooiste plekje in de kantine gespot, namelijk waar onze KNVB beker te bewonderen is? Met dank aan Toon Hak voor het plankje en Simone de Vette voor de foto.

Aanstaande zondag begint de competitie in de 3e klasse dan echt, met een thuiswedstrijd tegen Houten VR1. Tot dan!