vrijdag 26 augustus 2016

S.V. Achterveld VR1

Woensdag 24 augustus 2016, 19.30 uur
SV Achterveld VR1 – IJFC VR2 (zat)

Door: Juliëtte Schouten

Op de warmste 24 augustus ooit had dames 1 het geluk om hun eerste officiële wedstrijd van het seizoen te spelen. En aangezien Nederland zich vandaag nog steeds aan een nationaal hitteplan dient te houden, zal ik het verslag kort houden, denkende aan jullie en mijn eigen gezondheid.

Niet alleen de zon was oogverblindend deze avond, maar ook Achterveldse meiden in hun nieuwe, fel fluorescerende oranje tenues. Nadat we al ons enthousiasme over deze gave, toffe, goedpassende kledinglijn hadden uitgesproken, was het dan toch echt tijd voor een potje voetbal. Een ding was zeker: de korte mouwen kwamen goed van pas! En gelukkig konden we volop water drinken uit de nieuwe bidons gekregen van de Spar.

Achterveld begon de eerste twintig minuten sterk. Dit leidde in de 5e minuut al tot een doelpunt. Een corner van Esther kwam perfect voor de goal en onze kopkampioen Linda wist wel wat ze hiermee aan moest: 1-0. Na mooi combinatievoetbal kreeg Yvonne een goede kans, maar de sterkspelende keepster van IJFC wist uitbreiding van de score te voorkomen. In de overige 25 minuten van de eerste helft werd er wel rustig rondgetikt, maar dat leidde helaas tot weinig doelkansen. IJFC heeft geen echte doelkansen gehad en anders stond keepster Demi daar nog om ze tegen te houden. Ruststand: 1-0.

In de tweede helft werd er wederom snel gescoord door Achterveld. Isabel maakte een mooie actie via de linkerkant en Yvonn wist deze hard in de rechterbovenhoek af te maken: 2-0. En zes minuten later lag de bal weer in het IJsselsteinse doel. Een corner van Merel kwam na wat gepruts voor het doel bij Isabel terecht. Zij schoot deze met haar chocoladebeen beheerst over iedereen heen het goal in: 3-0. Twee minuten later nam Kim plaats achter de bal voor een vrije trap vanaf een meter of 20. Zij schoot deze fenomenaal over de keepster het doel in: 4-0. Niks aan het handje! Toch…??!

Na deze verdiende ruime voorsprong begon IJFC meer druk te zetten. De Achterveldse speelsters hadden de verdediging niet meer op orde en ondanks reddingen van Demi werd uit een corner toch de 4-1 gemaakt. En in de vijf minuten daarna werden er nog twee doelpunten gemaakt via individuele acties. De spanning was weer helemaal terug met een stand van 4-3. Even pleitten de meiden van IJFC nog voor een penalty, maar deze werd gelukkig niet gegeven. De eindstand bleef 4-3. In bezwete tenues en met oververhitte koppies konden we toch tevreden gaan douchen.

Ondanks dat SVA duidelijk de bovenliggende partij was deze wedstrijd wist IJFC goed gebruik te maken van de zwakke momenten. Dit mag natuurlijk niet gebeuren. Zondag kunnen we daar aan gaan werken, dan mogen we namelijk naar Wieringerwerf (ja, je leest het goed, in de kop van Noord-Holland of all places) om tegen DWOW de tweede bekerwedstrijd te spelen.