zondag 25 september 2016

S.V. Achterveld 1

Het heeft even geduurd, maar voor Achterveld is eindelijk de eerste overwinning binnen. De ploeg van Janco Heimgartner was in haar eerste thuiswedstrijd van deze competitie met 3-1 te sterk voor UVV. Een prima prestatie aangezien de Utrechters heel aardig voetbalden.

Door als team voor elke bal te strijden trok Achterveld de wedstrijd naar zich toe. Dat de ploeg op een 1-0 voorsprong kwam was dankzij een slimmigheidje van Mark de Ridder. Hij zag bij een vrije trap dat de keeper nog bezig was met de muur neer te zetten toen hij de bal snel in de andere hoek mikte.

Na rust bouwde Rudy Baalman op aangeven van Michiel Boerrigter de voorsprong uit: 2-0. UVV kwam terug tot 2-1 en daarna had Achterveld het even moeilijk. De 3-1 van Friso Drewes was dan ook zeer welkom. Heimgartner was zeer tevreden. ,,Dit is een mooie beloning voor ons en ook wel terecht, want we wonnen de meeste duels. Het gaat steeds beter, hopelijk gaan we lekker zo door en is dit niet mijn laatste overwinning als trainer van Achterveld.''