Goed spelend Achterveld JO11-1 sluit het seizoen winnend af
zondag 14 mei 2017

S.V. Achterveld JO11-1

Vandaag kwam Ijsselmeervogels JO11-2 naar de Klettersteeg voor de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen voor de JO11-1 van SVA.

De jongens begonnen geconcentreerd aan de wedstrijd en de eerste 10 minuten ging het aardig gelijk op. Beide ploegen hadden de veldbezetting goed op orde en er waren over en weer weinig kansen. Kennelijk was de wedstrijd van vorige week nog in het geheugen blijven hangen, want na 10 minuten viel de eerste goal uit een identieke situatie als de beslissende goal van vorige week. Van achteruit werd Douwe aangespeeld die vervolgens met een diagonale dieptepass Jarin aanspeelde, die na een goede aanname wederom met zijn trefzekere linkerbeen de 1 - 0 liet aantekenen. De druk op de verdediging van Ijsselmeervogels bleef hoog en enkele minuten later nam Dinan met een goed schot de 2-0 voor zijn rekening.

Bij een voorsprong is het op deze leeftijd soms moeilijk om de discipline van een goede veldbezetting vast te houden en geleidelijk aan kwam Ijsselmeervogels dan ook meer in de wedstrijd. Nadat Jens de 3 - 0 voor SVA had gescoord viel de eerste tegengoal 3 - 1. Dit was voldoende om de jongens wakker te schudden, weer kort op de man te verdedigen en via de zijkanten aan te vallen. Jens maakte zijn rechtsbuiten positie meer dan waar door de 4 - 1 op zijn naam te zetten. Ijsselmeervogels gaf het echter niet op en wist met een goed uitgespeelde kans de sterk keepende Renzo te passeren 4-2.

Enkele minuten later zag Stef de ruimte en speelde met een goede pass Jens aan die voorzette waardoor Douwe gemakkelijk kon afmaken, 5 - 2. Daarna was het een gelopen koers, na een onderschepping van Dinan kwam de bal bij Jens die zijn van richting veranderde bal richting doellijn zag hobbelen, waarna Douwe het laatste zetje gaf voor de  6 - 2.

Daarmee werd de laatste competitie wedstrijd van dit seizoen goed gespeeld en winnend afgesloten met als beloning een verdiende tweede plaats in de eindstand. We spelen nog twee toernooien, maar langs deze weg wil de staf de jongens bedanken voor hun inzet en de ouders voor het wassen, rijden en aanmoedigen.