Gouden invalbeurt voor Bart Kooloos
maandag 17 oktober 2016

S.V. Achterveld 1

Heel lekker liep het niet bij Achterveld in de thuiswedstrijd tegen VSC. Uiteraard werkten de Oranjehemden zich drie slagen in de rondte, voetballend ging het moeizaam. De bezoekers uit Utrecht kwamen binnen een minuut op 0-1 en na een half uur stond het zelfs 0-2.

Dankzij Rudy Baalman, die met een fraaie volley scoorde, was het verschil bij rust gehalveerd. Toch moest het beter bij de thuisploeg. Beter voetballen ging Achterveld niet echt, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Bart Kolos, na rust in het veld gekomen, toonde twee keer zijn individuele klasse. Eerst scoorde hij prachtig vanuit de draai en daarna rondde Kolos een voorzet van invaller Jesse Groenestein doeltreffend af. ,,Als je zo invalt dan ben je voor mij de man-van-de-wedstrijd'', oordeelde Achterveld-trainer Janco Heimgartner. ,,Dit waren twee fantastische goals.''

Heimgartner was blij met de overwinning. ,,Voor rust waren wij beter, maar hadden pech dat zij twee keer bij toeval scoorden. Na rust deden we het in balbezit niet goed, maar op basis van wilskracht en ons sterke collectief wonnen we toch. Je ziet het, als iedereen bij Achterveld achter elkaar gaat staan dan bereik je wat moois."

Actiefoto Michiel B..jpg

Michiel Boerrigter in actie tijdens de eerdere thuiswedstrijd tegen Amsvorde