Nacompetitie kan Achterveld 1 nauwelijks nog ontgaan
maandag 1 mei 2017

Aanvoerder Michiel Boerrigter acrobatisch in actie tijdens een wedstrijd eerder dit seizoen.

Door de uitstekende overwinning op directe concurrent Aurora lijkt Achterveld bijna zeker van deelname aan de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse. Zeker als woensdagavond de inhaalwedstrijd tegen laagvlieger Hoograven wordt gewonnen.

Door de harde wind en het moeilijk bespeelbare veld in Werkhoven. Na rust ging het toch beter lopen bij Achterveld. De 'oranjehemden' werkten snel de voor rust opgelopen achterstand weg. Via Friso Drewes (1-1), Rudy Baalman (1-2) en Bart Kooloos werd het in korte tijd 1-3.

,,Daarna zijn we niet meer in de problemen geweest'', vond Janco Heimgartner. Vlak voor tijd kwam de thuisploeg nog wel terug tot 2-3, maar daarna was de tijd tekort om nog tot een slotoffensief te komen.

,,Winnen we woensdagavond, dan staan we vier punten los en geven we het niet meer weg'', toonde Heimgartner zich strijdvaardig. De trainer uit Barneveld kijkt al uit naar de promotiewedstrijden. ,,Achterveld is altijd in vorm aan het einde van het seizoen, dat zijn we nu ook weer.''