Spannend bekerduel Achterveld VR1 tegen eerste-klasser Hoogland VR1

SV Achterveld VR1 - Hoogland VR1
Achterveld, zondag 23 oktober 2016

Schrijfster: Renske Zevenbergen

Na vorige week dames 2 van Hoogland in een competitieduel getroffen te hebben op de Achterveldse velden, was het deze week de beurt aan Hoogland dames 1 om tegen de Achterveldse dames te strijden. Ditmaal voor een verdere kwalificatie voor de beker. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden want met maar liefst twee klassen verschil zou Achterveld het zeker zwaar krijgen. Eerder dit seizoen was er al een oefenwedstrijd tegen het Hooglands damesteam gespeeld, (toen aangevuld met speelsters uit dames 2) waarbij de eindstand 3-3 werd. Met deze wedstrijd nog vers in ons geheugen wisten we dat we verdedigend een zware taak voor ons hadden liggen.

Na een, wederom, korte peptalk van coach Jos in de kleedkamer waren de Achterveldse dames klaar om aan de warming-up te beginnen. Onder het gezucht en gesteun van de dames die hun thermoshirt vergeten waren (toch nog wennen die korte mouwen!), betraden we het veld. Gelukkig bleek tijdens de warming-up al snel dat een thermoshirt toch niet echt nodig was. Het zonnetje brak door en om 11.15 kon de wedstrijd beginnen.

De aftrap werd genomen door Hoogland en zij zetten al snel druk naar voren. Toch was het Achterveld die in de 7e minuut de openingsgoal maakte. Yvonn kreeg de bal toegespeeld en kapte haar tegenstander uit, waarna ze een strakke pass aan Esther gaf. Esther haalde uit vanaf het puntje van de 16 meter en schoot de bal prachtig over de keepster de rechterbovenhoek in, 1-0!

Hoogland pakte echter snel hun spelletje weer op. In de 17e minuut kregen ze een corner mee die vlak voor het doel terecht kwam en netjes binnengeschoten werd door een van de spitsen, 1-1. Tijdens de eerste helft zijn er veel gevaarlijke corners door Hoogland genomen, waarbij de Achterveldse dames steeds goed wegkwamen. Thaïs heeft een aantal goede reddingen gehad en Achterveld een pijnlijke nederlaag bespaard. Ook Eliza, Shannon en Daphne hebben deze wedstrijd weer super meegespeeld, en we willen jullie allemaal bedanken voor het meedoen!

In de laatste minuut van de eerste helft werd vanaf de helft van Hoogland een diepe bal naar voren gespeeld, Kim liep er goed bij maar ze had helaas de kleine, snelle middenvelder van Hoogland over het hoofd gezien. Deze veroverde de bal en schoot hem over Thaïs de goal in, 1-2.

De tweede helft kwam Hoogland nog sterker terug dan daarvoor en ze speelden de bal snel rond. Ze kwamen echter niet vaak gevaarlijk voor de goal, de Achterveldse dames wisten door hun grote inzet de bal voor de 16 meter te houden. Hoogland moest hierdoor vaak een balletje terug leggen op de verdediging. In de 48e minuut kreeg Hoogland toch een kans om de score uit te breidden maar het schot belandde op de kruising waardoor Achterveld goed wegkwam. Ook in de 55e minuut werd het even spannend toen de spits van Hoogland 1 op 1 tegen Thaïs kwam te staan. Thaïs hield haar hoofd koel en kwam goed uit waardoor ze het schot wist te blokken en een tegendoelpunt voorkwam! Achterveld wist af en toe vanuit de counter nog gevaarlijk te worden maar hier kwamen helaas geen doelpunten meer uit. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd werd Daphne nog ingebracht als extra gevaar voorin, in de hoop dat er toch nog een goaltje gemaakt kon worden.

Helaas zat een gelijkspel er niet meer in voor Achterveld en eindigde de wedstrijd in een 1-2 verlies. Ondanks het verlies hebben we super gespeeld en hebben we het een team uit de eerste klasse nog moeilijk gemaakt, daar mogen we trots op zijn! Daarnaast kon Kelly ons na de wedstrijd gelukkig allemaal weer opvrolijken met de opmerking dat we nu in ieder geval lekker vrij zijn na Fout van Oud! Elk nadeel heb ze voordeel zeggen we dan maar!