Wedstrijdje latje tik Achterveld VR1 tegen Be Ready

Schrijfster: Liza Vos

Datum: 27-11-16
SV Achterveld dames 1 – Be Ready dames 1

Op deze zondagochtend verzamelden dames 1 zich om kwart over tien. Na vorige week een zondag vrij te zijn, was het deze week de beurt aan de dames van Be Ready om tegen de Achtervelders te strijden. Er moest snel omgekleed gaan worden, want er stond een ware teamfoto voor onze sponsor Afas op het programma. Na het omkleden en de haren gedaan te hebben, werden de stoeltjes uit de kantine gehaald voor de foto. De teamfoto werd gemaakt en iedereen mocht nog even shinen op een individuele foto. De warming-up werd gedaan waarna een peptalk van coach Jos volgde. Volgens Jos zou deze wedstrijd een ware ‘sleutelwedstrijd’ worden. Het ging vandaag om winnen.

De KNVB- scheidsrechter betrad het veld en de wedstrijd kon gaan beginnen. Achterveld begint direct goed met spelen. Er worden mooie combinaties gemaakt en dit zorgt ervoor dat al in de 5e minuut voor een goal. De keeper schiet uit en Merel weet de bal op te vangen, vervolgens schiet zij de bal naar Esther die hem weer keurig in de voeten van invallende spits Annika geeft. Annika haalt uit en scoort, 1-0!

Achterveld speelt goed aanvallend op de helft van de meiden uit Noord-Brabant. Toch is het soms lastig om de bal in het net te krijgen. Zo word een corner vanaf de rechterkant kort genomen. De bal komt voor Merel haar linkervoet en schiet de bal perfect met een draai richting het goal. Helaas komt de bal op de lat en wordt hij behendig weggeschoten door de dames van Be Ready. Even later krijgt Merel nog een mooie kans om te schieten op het goal. Weer op de lat!! Moeten we het spelletje latje tik maar afschaffen tijdens de training?

Zo’n 10 minuten later ontstaat er weer een corner. De bal word lang gespeeld en komt precies goed op het hoofd van Isabel, 2-0!
Toch wordt het nog even spannend bij het goal van keepster Demi. De twee spitsen en de opkomende middenveldster van Be Ready breken door de achterhoede heen. De spits van Be Ready haalt uit en schiet de bal hard op de lat. Deze bal was zo hard op de lat dat Esther uit angst een kreet sloeg. De bal werd gelukkig uit de zestien van Achterveld gehaald en er kon weer worden gevoetbald op de helft van de tegenstander.

Met een 2-0 voorsprong gingen de dames van Achterveld de rust in. De dames waarschuwden elkaar er al voor dat de voorsprong niet verloren mocht gaan. De tweede helft moest vol energie weer begonnen worden en er moest gewaakt worden voor het ‘Achterveldse kwaaltje’ (lees: de voorsprong in de eerste minuut van de eerste helft weggeven met een tegen goal).

De dames van de tegenpartij kwamen sterk uit de kleedkamer en voetbalden sterk op de helft van Achterveld. Toch waren de verdedigsters van Achterveld alert en stond Renske zelfs met gekneusde tenen door het sjoelen, uitstekend te verdedigen. Ook invalster Jildes stond haar mannetje (of vrouwtje?) en deed wat er van haar verwacht werd.

Met vlagen komt het goede voetbal van de eerste helft terug. Dit bewijst Isabel met 2 mooie kansen. Ook Merel breekt enkele keren door op de linkerkant en kan de bal met een mooie krul weer mooi voor het goal leggen. Ook Debby staat goed te voetballen. Na een week lang ziek zijn, spint ze als gewoonlijk iedereen voorbij. Helaas komt Achterveld steeds net een stap te kort. Hierdoor kan Be Ready steeds meer naar de andere helft gaan spelen. Keepster Demi moet hierdoor ook nog in actie komen. Ze heeft dan ook mooie reddingen alsof haar leven ervan afhangt. Uiteindelijk klinkt het eindsignaal van de scheidsrechter. De drie punten zijn binnen! Eindstand 2-0.

Weer hebben we twee top invalsters die op de vroege zondagochtend paraat stonden om ons bij te staan. Jildes en Annika bedankt! Volgende week gaat Dames 1 op bezoek bij Houten. Dit zal een spannende wedstrijd gaan worden waar alles om gaat hangen. Houten staat namelijk (voorlopig) eerste in de competitie en de dames van Achterveld zijn gebrand om te winnen.