Weer negen nieuwe voetbalcarrières gestart
zaterdag 2 september 2017

S.V. Achterveld JO08-2

Iedereen die voetbalt, heeft deze dag al eens meegemaakt: de dag dat je dan eindelijk je eerste officiële wedstrijd mag spelen!

Een jaar lang hebben de negen kinderen bij de kabouters iedere zaterdag getraind, om dan nu eindelijk het oranje shirt van de lokale trots SV Achterveld aan te mogen trekken en de clubkleuren van de vereniging te mogen verdedigen.

Al vroeg in de ochtend kwam het eerste appje al binnen van een moeder die twee stuiterende kinderen thuis had zitten. Nou, ze was niet de enige! Want wat hadden ze er lang naar uitgekeken en er zin in.

En dan moesten ook een nog eens een uitwedstrijd spelen, in Veenendaal tegen de Merino's.

Eerst met z'n allen op zoek naar de kleedkamer. Daar allemaal een mooi oranje tenue aan. En dan natuurlijk een heuse wedstrijdbespreking. Allemaal netjes op een rijtje zitten, goed luisteren wat de leiders Gert en Sander allemaal te vertellen hebben.

20170902_094130.jpg

Gespannen koppies in de kleedkamer.

En dan eindelijk het veld op! Eerst natuurlijk even nog een warming-up.

Iedereen is heel fanatiek en we vliegen met z’n allen alle kanten op, achter de bal aan. Heerlijk ouderwets pupillenvoetbal. En ja, dan vergeet je de bal weleens een keer.

20170902_104622.jpg

Waar is de bal?

Emma kan ook heel goed turnen. Wat ook terug is te zien in haar soepele bewegingen.

20170902_104530.jpg

Emma is haar tegenstandster te snel af.

Iris wordt boos, want de tegenstander zegt dat ze er al 9 hebben gescoord. Maar wanneer we zeggen dat dat helemaal niet uitmaakt, rent ze weer vrolijk achter de bal aan.

Jarno staat op doel en laat zich niet gek maken door een paar tegendoelpunten en blijft veel ballen tegenhouden!

20170902_103003.jpg

Kevin, Mathijs, Emma en Max proberen eerder bij de bal te zijn dan de tegenstander.

Max neemt het wel heel serieus, wanneer we zeggen dat je achter je man moet staan, wanneer je hem verdedigt. Hij en zijn tegenstander maken er een soort spelletje van, wie achter wie mag staan.

Kevin luistert heel goed, wanneer we zeggen dat ze vrij moeten lopen, wanneer onze keeper Jarno de bal heeft. Hij gaat helemaal tegen de zijlijn aanstaan….

20170902_104512.jpg

Matthijs legt aan om de bal hard naar voren te schoppen.

Matthijs heeft goed onthouden wat we op trainen continue zeggen: de bal moet naar voren. Dus ramt hij de bal bij de aftrap hard naar voren!

Rik probeert als een kleine generaal de verdediging een beetje te organiseren.

20170902_103210.jpg

Emma en Rik in een fel duel om de bal. Iris kijkt toe of ze nog ondersteuning moet bieden.

Jochem rent een paar keer heel hard naar voren. Maar rent ook net zo hard weer terug!

Ben dartelt dromerig over het veld en wanneer de bal in de beurt is werkt hij hard om deze af te pakken.

De kinderen blijven maar gaan en hebben het erg naar hun zin. Dat we een paar tegendoelpunten krijgen, mag de pret niet deren. Kevin is samen met Max dicht bij een doelpunt en ook Emma weet bijna te scoren. Helaas lukt het net niet om een eretreffer te maken.

20170902_104430.jpg

Een gevaarlijke aanval van de Merino's. Jarno duikt alvast naar de hoek.

Maar na de wedstrijd mogen we nog penalty’s nemen. En daarbij laten we zien dat we toch wel kunnen scoren! Er gaan er 6 in…. Of nee, toch 7! Onze keeper Jarno, die naast het doel staat, is zo slim om een penalty die naast lijkt te gaan, even een tik de goede richting te geven! De bal ligt in het doel, dus die tellen we gewoon mee!

En Jarno stopte ook bij de penalty's een aantal ballen!

20170902_105128.jpg

Concentratie bij Jarno, wanneer een penalty zijn kant op komt.

De voetbalcarrières van deze jongens en meisjes is dus eindelijk begonnen. Laten we hopen dat ze nog heel lang zo onbezorgd en met net zo veel plezier op het voetbalveld te vinden zijn!

Oh ja... de wedstrijd hebben we net niet weten te winnen.... de Merino's scoorden net iets meer dan wij.... (11 keer om precies te zijn...).