maandag 12 maart 2018

S.V. Achterveld 3

Zondag 11 maart was de dag dat we inmiddels een ruime 10 uur achter de identiteit van De Mol van seizoen 2018 (spoiler alert!) Jan waren gekomen. En het was tevens de dag dat het ongeslagen elftal in het jaar 2018 van Achterveld 3 de wei weer in mocht tegen Kampong uit Utrecht.

Na de opstelling doorgekregen te hebben van onze eigen Art Rooyakkers, Robin en André, was het nog even spannend of we om 11.00 uur het veld mochten betreden, maar na een goedkeurend knikje van veldinspecteur Toon konden we aan de warmingup beginnen. 2,5 keer het veld op en neer gerend te hebben en een rek en strek oefening of zeventien verder waren de meeste spelers warm en floot de leidsman af om 11.00 uur.

Waar in Wie is de mol gelijk verwarring werd gezaaid door teams door ze in verschillende landen te plaatsen zo was het ook een en al verwarring de eerste 15 minuten. In onze competitie is het meer dan gebruikelijk om 4-3-3 te spelen bij ons en bij meerdere tegenstanders. Zo niet bij Kampong dat door middel van het 4-4-2 systeem van het Arsenal van Dennis Bergkamp en Thierry Henry ons compleet aan banden legden de beginperiode.

Laatste man Rick kon zich hier absoluut niet in vinden en was nog eerder klaar met voetballen dan Ron Boszhard tv minuten had gemaakt. En zo was het dat hij het veld moest verlaten, hij werd vervangen door Dave, die later in het verslag toch nog even mooi een evenaring deed van de prestigeklus van Elon Musk een goede maand geleden. Maar hierover later meer.

Toch was het Achterveld dat met een corner de voorsprong naar zich toetrok. De 1-0 kon geheel op het conto van de gebroeders Kerkhof worden geschreven, Olaf/Niels gaf een goede corner waarna het Olaf/Niels lukte om goed vrij te komen bij de 2e paal en de bal kon binnen tikken. Hierna werd de klok geluid voor een rommelige fase waarin Kampong sterker en sterker werd. In dit tijdsbestek viel vervolgens ook Matthijs uit. Na een mysterieuze val koos hij er vrijwillig, zoals Jean Marc van Tol dat ook eerder deed, het veld te verlaten om plaats te maken voor Peter Bokkers.

Peter, sinds lange tijd weer aanwezig, had echter geen geluk deze wedstrijd. Meerdere keren was hij het doelwit van ‘’moordaanslagen’’ waar menig Joegoslavisch huurmoordenaar jaloers op zou zijn. Ze waren duidelijk op zoek naar hem en na een nop op zijn teen leek het op einde wedstrijd voor Peter, maar niets weerhield hem ervan de wedstrijd uit te spelen.

Kampong maakte uiteindelijk de 1-1 bij sluitpost Frankie, die vandaag Tim verving. Zou Frank vandaag dan eindelijk 90 minuten kunnen spelen bij Achterveld 3 na eerder een knappe 8 minuten en 35 minuten gespeeld te hebben? Met deze voor de neutrale toeschouwer saaie tussenstand slopen we richting het eind van de 1e helft…. Maar niet voordat Mark erachter kwam dat een tegenstander ook voor een 6e keer ver in kan gooien, waarna hij met man en macht via een kopbal een ingooi kon voorkomen....corner. Uit die corner bleek de spits van Kampong over een uiterst scherp oog te bezitten. Hij kreeg het voor elkaar om de bal door 5 man van de Achterveldse defensie te schieten. 1-2.

Met deze stand werden de kleedkamers opgezocht.

Joris en Beekhuis werden ingebracht en captain Rob zou verder naar voren voetballen om zo de ongeslagen reeks te laten voortduren. Dit had zeker effect en we dwongen de tegenstander meer naar achteren. Het leek er even op dat we vroeg konden juichen, want het was Roland die de 2-2 binnenschoot. Echter besloot Remco anders. Remco, die vaker een rood beeld getoond krijgt tijdens zijn voetbalcarrière dan welke kandidaat dan ook van Wie is de Mol, dacht de bal voor Roland nog in het doel te schieten. Helaas stonden de benen van een Kampongse verdediger in de weg, waarna het doelpunt werd afgekeurd.
Kort erna werd ook een vermeend buitenspeldoelpunt van Kampong afgekeurd en mochten wij nog hoop houden op een goede uitkomst.

De sterk spelende rechtsback zorgde voor een niet te missen assist op spits Roland. Helaas kopte hij precies op de strik die om de bal zat waardoor hij de paal raakte. Ook Dave deed een duit in het zakje naar de gelijkmaker. Na uitverdedigen van Kampong kwam de bal bij Dave rond de 20 meter lijn en met een alles of niets schot probeerde hij de keeper te verschalken. Om een lang verhaal kort te maken… Dave heeft gisterenavond nog bericht van NASA gehad, dat de bal voor het laatst gezien is toen hij de Tesla van Elon Musk passeerde… Zou het dan toch echt gebeuren? Crisis, vormdip, wat voor niveau is dit? Heb ik het gas aangelaten? Dit waren enkele voorbeelden van galmen wat er over het 1e veld ging op het Kerstens Sportpark.

Het was echter Remco die de verlossende 2-2 binnenschoot met een geplaatst schot in de rechterhoek. Vrolijke gezichten waren er weer te zien op de oranjehemden en ook bij Frank want met nog 5 minuten te spelen was hij bijna zeker dat hij voor het eerst een volledige wedstrijd zou spelen in het 3e

Waar er 3,2 miljoen kijkers vol verbazing zaten te kijken naar de ontmaskering van De Mol waren bij ons ook de vijf toeschouwers volledig verbaasd dat na 88 minuten de goed fluitende leidsman het genoeg vond en affloot.
2-2 was een goede uitslag voor Achterveld 3 en zo was het ook dat er 10 tevreden gezichten het veld afliepen met daarachter een ietwat bedroefde Frank, die immers minimaal een week moet wachten om die beoogde 90 minuten te halen.

Volgende week uit naar Sporting 70!

SVA 3.jpg