Winnend Achterveld 1 voetbalt heel goed
zondag 29 oktober 2017

S.V. Achterveld 1

Achterveld boekte in en tegen 's-Gravenland een uitstekende 0-2 overwinning. ,,Ik was vooral tevreden over ons spel in balbezit. We hebben echt een paar mooie aanvallen laten zien'', genoot Janco Heimgartner. ,,Bovendien was het zo dat áls we de bal een keer verloren, dan hadden we 'm zo terug.'' Uit één van die mooie aanvallen voor rust kopte Frederik van Middelaar de 0-1 binnen. Het voorbereidende werk was van Michiel Schouten en Joey van den Brink.

Frederik.jpg

Frederik van Middelaar in actie eerder dit seizoen

's-Gravenland begon furieus aan de tweede helft. Een kwartier lang werd Achterveld flink teruggedrongen op eigen helft, al kreeg de ploeg ook een paar prima kansen vanuit de omschakeling. Het lukte de thuisploeg niet om de gelijkmaker te forceren. Achterveld kreeg de wedstrijd weer onder controle en liep een kwartier voor tijd via Aike de Vette uit naar 0-2.

,,Daarna hebben we de wedstrijd makkelijk uitgespeeld'', aldus Heimgartner. ,,Het is om te zien dat we fysiek probleemloos op de been bleven. Ik ben heel tevreden over deze wedstrijd.''

Bron: de Leusder Krant