maandag 3 oktober 2016

Jesper van Dalen, begonnen in de jeugd van S.V. Achterveld,  mag nog twee jaar in de jeugd voetballen, toch haalde Roda-trainer Rik Klement hem bij de selectie voor de uitwedstrijd tegen Wasmeer. De aanvallende middenvelder begon op de bank, maar in het half uur dat hij mee mocht doen zorgde hij ervoor dat Roda'46 dit seizoen eindelijk kon juichen.

Bij zijn eerste kans redde de keeper nog, even later reageerde Van Dalen attent bij een rebound: 0-1. De vrije trap waaruit de inwoner van Achterveld vlak voor tijd de 0-2 scoorde was zijn specialiteit. ,,Ik heb Jesper in de jeugd getraind en wist dat hij dat kon'', glunderde Roda-trainer Rik Klement. ,,Voordat hij het veld in kwam had ik nog tegen hem gezegd. Als er een vrije trap komt, dan eis je de bal gewoon op."

Klement had overigens nog een keuze gemaakt die goed uitpakte. Na een paar mindere optredens werd doelman Rick Schoonderbeek vervangen door Kevin Velt. Velt redde een paar keer uitstekend en hield meteen de nul, iets wat Roda dit seizoen nog niet eerder was gelukt. Dat dit gebeurde in een uitwedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst maakte de prestatie van de Leusdenaren alleen maar mooier.

Bron: de Leusder Krant

BrBron: de Leusder Krant