Start Walking Football in Achterveld
vrijdag 10 maart 2017

Vandaag was het dan zo ver, de start van Walking Football in Achterveld. Op het veld van de sv Achterveld scheen de zon uitbundig, de weergoden waren ons alvast goed gezind. Zeven personen kwamen kijken wat dit nu allemaal precies inhield.

Wandel Voetbal, tja, geen idee. Onder begeleiding van de buurtsportcoach Raymond Drost werd eerst even uitgelegd wat het precies inhoudt. Onder het genot van een kopje koffie, aangeboden door de voetbalvereniging, werd er gekeken naar een filmpje over Walking Football.

WF praatje vooraf.JPG

Daarna werd er dan echt begonnen, met eerst een warming up. Het kan dan wel wandel voetbal heten, maar de warming up zag er professioneel uit en de beentjes gingen nog hoog de lucht in.

WF warming up.JPG

Na de warming up begon de eerste "wedstrijd" van het Walking Football in Achterveld. Meteen was duidelijk dat het gevoel van competitie bij iedereen nog aanwezig was.

Het verbod op rennen (Wandel Voetbal) was soms lastig te handhaven. Wanneer er winst op het spel staat wordt men nog altijd fanatiek.

WF2.JPG

Na een spannende strijd werd de eerste wedstrijd afgesloten met een terechte 2-2 uitslag. Dat de uitslag uiteindelijk van totaal ondergeschikt belang was, bleek wel door

de gezelligheid die er heerste. "Dat was mijn fout", werd er meerdere keren geroepen. Na ook nog even kort uitlopen (cooling down) werd de

eerste aflevering van Walking Football afgesloten met een gezellige babbel en een kopje koffie. Dat dit alles in het zonnetje op het terras kon was een grote

meevaller.

WF4.JPG

Vanaf nu is er tot en met 2 juli nog iedere vrijdag Walking Football op het terrein van de voetbalvereniging Achterveld. Iedereen vanaf ongeveer zestig jaar is welkom

(en jonger ook) om gezellig mee te doen. Van 10.00 uur tot 11.00 uur wordt er gespeeld.

WF3.JPG