maandag 23 mei 2016

In maart dit seizoen heeft Thibo aangegeven dat hij via Keepersschool in Bussum uitgenodigd was om bij BFC (Bussumse Football Club) in het komende voetbalseizoen de E1 te komen versterken als keeper van hun vlaggenschip: de E1.

Aangezien we in samenwerking met de Technische Commissie (TC) van SVA op zoek waren naar een passende stap voor volgend seizoen voor Thibo leek dit een mooie uitdaging. Bij BFC wordt E+ voetbal gespeeld (9 x 9 op een ¾ veld. Zij spelen daar Hoofdklasse groep 01. Thibo heeft een aantal keren meegespeeld en meegetraind bij BFC en de selectie voor volgend jaar was geregeld.

Intussen werd Thibo door Vitesse uitgenodigd om 2 proeftrainingen te komen doen. Hij was gescout tijdens een wedstrijd van SVA E1 tegen Woudenberg.

Dit zou een leuke ervaring zijn en mooi om mee te mogen maken. Het was ook fantastisch. Je wordt keurig ontvangen door een teambegeleider en je kleding ligt klaar in de kleedkamer.  Beide training waren heel erg leuk en gingen ook goed.

Na de 2de training werd hij meteen uitgenodigd om nog eens 2 trainingen te komen doen, wanneer hij tijd had. We hebben afgesproken dat hij op 18 en 20 mei weer terug zou komen. De trainer, Bart van Rooijen, wilde dan op de 20ste een gesprek met ouders en Thibo.

Op 19 mei, donderdagavond werden we al gebeld door de hoofdscout van Vitesse, Erol Kalay, dat Thibo werd uitgenodigd om aan te sluiten bij de Vitesse Talenten Academy voor het team 011.

Dat was een verrassing !!
De volgende dag dus relaxt en heerlijk getraind en na de training werd Thibo door de trainer meegenomen naar de kleedruimtes. Hij kon zich alvast gaan douchen en ondertussen werden Winfrid en Marieke al in een conversatie ruimte geplaatst. Toen Thibo klaar was, sloten 4 mensen van de Vitesse Talenten Academy aan. (hoofdtrainer, assistent trainer, elftalbegeleider en hoofdscout)
Het was een hele officiële aangelegenheid waar van alles verteld werd over de Academy. School Training Organisatie, alles kwam aan bod via een videopresentatie en iedereen van Vitesse had wat te vertellen.
Na afloop werd Thibo door alle mannen gefeliciteerd en werd er een paar keepershandschoenen voor hem gehaald, die hij alvast kon meenemen.

De komende weken gaat Thibo met Vitesse 010 meetrainen op woensdag en vrijdag.
Vanaf 15 augustus wordt Thibo 3 x per week thuis opgehaald door een Vitesse busje om op Papendal te gaan trainen. De wedstrijden zijn op zaterdag en ze spelen dan twingames tegen andere eredivisieclubs.

Het wordt een mooi avontuur waar Thibo hopelijk enorm van gaat genieten en zich verder gaat ontwikkelen tot een goede keeper.

Deze stap heeft Thibo grotendeels aan zijn eigen wilskracht en talent te danken, maar ook aan zijn geweldige teamgenoten en leiders (Xander en Sander) die hem 5 jaar zeer goed hebben begeleid. Ook de TC (o.a. Arjan van Ginkel en Harry van Dalen) hebben enorm meegedacht om deze stap mogelijk te maken.

Dat Thibo nu niet meer voor SVA voetbalt, wil niet zeggen dat hij daar niet meer komt. Hij komt graag bij SVA en zal in zijn vrije tijd graag wedstrijden komen kijken en lekker voetballen met z’n SVA vrienden. Dus tot ziens allemaal en wie het leuk vind, kom gerust eens kijken bij Vitesse 011.

Thibo Beute Vitesse