"Zaterdag" werkt als magneet (uit de Leusder Krant)
woensdag 23 mei 2018

Lees hier het artikel uit de Leusder Krant: "Zaterdag" werkt als magneet.

Achterveld krijg een sterkere selectie

De switch van zondagvoetbal naar de zaterdag lijkt Achterveld geen windeieren te leggen. De selectie wordt flink voller. Als eerste gaf Sven van Rossum aan dat hij terugkeert op het oude nest, daarna besloot Michiel Boerrigter toch door te gaan. Vervolgens maakte Rudy Baalman bekend dat ook hij terugkeert. Bovendien sluiten Jelle Neumann (Scherpenzeel) en Gerben van Doorn (Valleivogels) na de zomer aan.

Rudy Baalman, Sven van Rossum en Michiel Boerrigter stonden zondag schouder aan schouder te kijken bij de laatste thuiswedstrijd van Achterveld dit seizoen. Het was tevens ook de enige derby op eigen veld. Precies de reden waarom overgestapt wordt naar de zaterdag. "Ik had geen zin om weer zeven keer naar Amsterdam te gaan", vertelt Boerrigter die vanwege een schorsing niet meespeelt tegen Amsvorde. "Daarom had ik besloten om te stoppen. Nadat duidelijk werd dat Rudy en Sven terug zouden komen en Michiel Schouten nu ook in ieder geval nog een jaar door gaat, ben ik teruggekomen op mijn besluit om te stoppen".

"Voetballen op zaterdag is echt wat nieuws en wat anders', zegt Boerrigter. "Dat wil ik graag meemaken. Of het voor één jaar is ga ik niet zeggen, anders krijg je elk jaar dit verhaal. Ik heb er gewoon veel zin in en hoop dat we nu lekker veel wedstrijden in de buurt gaan spelen.

Voor Van Rossum was de switch het laatste zetje dat hij nodig had. "Voor mij was het een moeilijke keuze", geeft de 27-jarige spits onomwonden toe. "Bij Valleivogels heb ik het enorm naar mijn zin. Alleen is het zo dat ik na mijn knieblessure niet veel meer aan spelen toe ben gekomen, terwijl ik daarvoor alles speelde. Was Achterveld op zondag blijven voetballen, dan was ik niet teruggekeerd", klinkt het stellig. "Ik voetbal nu vier jaar op zaterdag en wil niet meer anders. Terug bij Achterveld wil ik het plezier in voetballen weer terugkrijgen en mogelijk dat ik het in de toekomst nog een keer probeer op een hoger niveau. Eerst maar eens kijken hoe het volgend seizoen gaat. We krijgen een grote selectie, dus zal er veel concurrentie zijn. Heel mooi, dan kan niemand op de automatische piloot spelen."

Voor Baalman is ook een plekje gereserveerd in de A-selectie. Of hij ook in het eerste komt te voetballen is onzeker. "Ik verwacht dat ik over een week of twee voor het eerst vader wordt. Daarnaast ben ik voor mezelf begonnen qua werk. Daardoor weet ik niet of het me nog gaat lukken om twee keer in de weet te blijven trainen", legt de middenvelder uit. "Ik heb het heel erg naar mijn zin bij SC Hoevelaken, maar daar kom ik volgend seizoen denk ik op de bank of in het tweede als ik minder ga trainen. Misschien kom ik bij Achterveld ook in het tweede. Dat is minder erg, want ook in dat team ken ik iedereen." Wanneer Achterveld op zondag was blijven voetballen, dan was Baalman niet teruggekeerd. "Voetballen op zaterdag is me heel goed bevallen. Mooi dat Achterveld dat nu ook gaat doen."

Het duel tegen Amsvorde werd met 2-4 verloren. Mark de Ridder (1-1) en Frederik van Middelaar (2-2) waren de doelpuntenmakers.

Bron: de Leusder Krant, door Peter Pos.