Achterveld JO9-1ongeslagen kampioen!
zaterdag 16 december 2017

S.V. Achterveld JO9-1

Nadat het kampioensfeest vorige week vanwege de sneeuw moest worden uitgesteld, is de JO9-1 vandaag dan toch gehuldigd als kampioen van de najaarscompetitie!

JO9.jpg

Vanaf het seizoen 2017/18 spelen pupillen onder 8 en 9 jaar in de vernieuwde opzet. Ze spelen op een kwart voetbalveld partijtjes van 6 tegen 6. Ingooien is indribbelen geworden en ipv scheidsrechters zijn er nu spelbegeleiders, die het spel in goede banen leiden. Deze nieuwe vorm van spelen bevordert het balcontact, samenspelen, meer dribbelen, schieten, passen en scoren.

Ondanks dat er geen competitie is wil SVA het team JO9-1 een onvergetelijke dag bezorgen door hen te huldigen. Niet alleen omdat zij tot nu toe alle wedstrijden hebben gewonnen maar vooral omdat;

• ze het afgelopen seizoen allemaal met veel enthousiasme en gedrevenheid 2x per week naar de training zijn gekomen,
  • elkaar helpen om verder te ontwikkelen,
  • elkaar troosten als het niet gaat zoals ze willen en
  • elkaar het gunnen om te scoren.

SVA vindt dat de onderlinge, plezierige samenwerking tussen de jongens een dikke pluim verdient. Daarom is er voor alle jongens een aandenken geregeld dat gesponsord is door FDL People.

JO9 bar.jpg

Aan het succes van dit team hebben natuurlijk de trainers; Robert, Frank en Jochem bijgedragen. Zij hebben de jongens met veel toewijding, in weer en in wind getraind en gecoacht.

Ook de begeleiders Freddy en Henk zijn beiden actief in de weer geweest dit seizoen om het team tijdens de wedstrijd vol overgave vanaf de zijlijn te coachen.

Niet te vergeten de ouders (voornamelijk moeders) die bij iedere goal met complimenten strooiden over het goede spel van hun kroost.

Voor de trainers en de begeleiders heeft SVA een leuk presentje geregeld dat gesponsord is door FDL People.

JO9kar1.jpg

Uiteraard werd volgens de traditie het kampioensschap gevierd meteen rondrit door het dorp op de platte wagen, welke door onze eigen Prins Carnaval werd gereden.