Alle meisjesteams van SV Achterveld on tour !!
dinsdag 30 mei 2017

S.V. Achterveld Internationaal meisjestoernooi FC Trias Winterswijk

Nadat de MO15 vorig jaar al een erg leuk weekend had gehad in Winterswijk waren de plannen al snel geboren om dit jaar met alle meiden teams die kant op te gaan

Helaas bleek het zoeken van een camping met het hemelvaartweekend lastiger dan gedacht. Zeker met zo’n grote groep van rond de 80 mensen. Een hoefsmid uit de buurt bracht redding. De tenten mochten op zijn weiland worden opgezet en hij regelde een toilet- wagen. Uiteindelijk zijn we met alle meisjes teams ( van MO11 t/m MO19) naar Winterswijk vertrokken.

Op vrijdag avond zijn de leiders van de MO15 vertrokken om het ‘kampement’ op te bouwen. Aangezien er wat meer mee moest, in vergelijking met vorig jaar, bracht Marinus Burgsteden met een bakwagen van Koller BV uitkomst. Alle spullen konden zo makkelijk en in 1 keer mee naar Varsseveld.

Daar aangekomen hebben de leiders eerst eens even uitgerust onder het genot van de zon en een lekker koud biertje.

meidenkamp2.jpg

Daarna begon uiteraard het opbouwen en in een mum van tijd stonden er maar liefst 4 grote bungalow tenten. De overige 4 hebben we zaterdagmorgen opgebouwd. Dat niet alles naar wens liep zie je hieronder waarbij een iets wat corpulente leider door de stoel heen zakte toen hij ergens af wilde stappen

meidenkamp1.jpg

Gelukkig kwam hij met de schrik vrij.

meidenkamp3.jpg

Nadat we om 6.00 uur heerlijk gewekt werden, door het gouden keeltje van de haan van de hoefsmid, zijn we er weer fris tegen aan gegaan. De rest van de tenten opgezet en uiteraard boodschappen doen voor de hele club. We werden wel wat vreemd aangekeken toen we 10 komkommers bestelden en vertelden dat die voor een feestje ’s avonds waren.

meidenkamp4.jpg

De MO11 en de MO13 moesten al vroeg spelen en zijn rechtstreeks naar het toernooi gereden. De MO13 legde daar beslag op de 4e plek. De MO11 hebben gewoon lekker gespeeld. Zij konden na een lekkere douche en een patatje richting de ‘camping’.  Daar was inmiddels ook de MO17 gearriveerd om kwartier te maken. Zij moesten ’s middags spelen en konden na het uitladen van wat spullen naar het toernooi toe. Helaas hebben zij niet voor de prijzen kunnen spelen.

Inmiddels liep de camping lekker vol en waren ook de MO15 en de MO19 gearriveerd. Zij speelden pas op zondag. Door het mooie weer konden de meiden nog lekker met water aan de slag en kon er ook nog even gezonnebaad worden.

Met het eindigen van het toernooi van de MO17 kwam gelukkig ook Mastergriller Hase aan op het terrein en kon eindelijk de BBQ aan. Gezien de drukte om de BBQ had iedereen lekker honger (terwijl er net 40 zakken chips doorheen gejaagd waren !!) . Aan (stok)brood was in ieder geval geen gebrek…..

meidenkamp6.jpg

meidenkamp5.jpg

meidenkamp7.jpg

Het avond programma was verder lekker vrij, dus het ene team ging een spelletje doen, de ander op een terras een ijsje eten en weer een ander lekker chillen.

meidenkamp8.jpg

meidenkamp9.jpg

Nadat ’s nachts de MO15 de wedstrijd laat opblijven gewonnen had kon er toch nog heel even geslapen worden. Aangezien er bijna in iedere tent wel een houtzagerij aan het draaien was viel dat niet voor iedereen mee. Toen het dan om 6.00 uur ook nog begon te onweren wisten we zeker dat het geen hele lange nacht werd.

Na een uur was het alweer droog en konden we aan het ontbijt beginnen. Voor sommige toch eigenlijk wel wat te vroeg maar die werden door de MO11-fanfare keurig uit bed getoeterd.

meidenkamp10.jpg

meidenkamp11.jpg

Na het heerlijke ontbijt begon helaas het opruimen weer. Nadat het even duurde voordat Hase de vrachtwagen tevoorschijn kreeg konden we deze weer volladen. Iedereen hielp keurig mee om alle spullen in te laden en weer richting Achterveld te krijgen.

De MO1a5 en MO19 moesten toen nog het toernooi spelen. Na zo’n lange nacht werd er nog aardig gespeeld en werd de MO19 zelfs derde tussen allemaal hoofdklassers. Top meiden!

Al met al een geslaagd weekendje met het mooie weer en alle gezellige meiden!!

Onderstaand nog een leuk filmpje van het toernooi: