Sinterklaas bezoekt ook dit jaar weer onze vereniging
zondag 26 november 2017

Ook dit jaar heeft Sinterklaas weer een bezoek gebracht aan onze vereniging.

Zielepiet en Snoeppiet waren de Sint vooruitgereisd.

piet2.jpg

Snoeppiet maakte er weer een troepje van.

piet3.jpg

Ook Zielepiet was van de partij.

De Pieten hadden een paar leuke spelletjes verzonnen voor de kinderen. Zo moesten de kinderen in het donker chocoladeletters zoeken en daarmee een woord maken. Dat viel niet mee, maar gelukkig konden met behulp van een zaklamp alle letters gevonden worden en na wat gepuzzel het woord Pepernoten gemaakt worden.

zoeken.jpg

Nadat de chocoladeletters gevonden waren, puzzelen naar het juiste woord.

Ook had Snoeppiet in een kleedkamer allemaal chocolademunten verstopt, welke de kinderen moesten zoeken.

munten.jpg

Snoeppiet had wel heel veel chocolademunten verstopt!

En natuurlijk moest er ook nog gevoetbald worden. Zielepiet had in een doel een paar pakjes gehangen. De kinderen moesten proberen om tegen een van de pakjes aan te schieten.

schieten.jpg

Best moeilijk, in het donker met een zaklamp op de pakjes proberen te schieten!

Tussendoor werd er nog lekker wat gedronken. Niet uit een bekertje, maar iedereen mocht met een heel lang rietje uit een grote bak limonade drinken.

limonade.jpg

Heerlijk drinken met z'n allen.

En patat eten van een bord doen we thuis wel, maar van de pieten waren de borden vergeten, dus werd de patat op een grote hoop op tafel gegooid!

jo81.jpg

Erg handig die lange rietjes!

limo.jpg

Toch wel gek, zonder bekers drinken en vanaf de tafel eten.

JO9.jpg

Opeens hoorden we wat op het dak. Bleek er een Piet op het dak te zitten!

dak.jpg

Alleen misten we nu nog iemand... Sinterklaas. Toen we gingen zoeken, zagen we de kleren van Sinterklaas op het hek hangen.

onderbroek.jpg

Sinterklaas stond blijkbaar nog te douchen. Fris en fruitig kwam hij even later alsnog aan! Zo was het feest dan eindelijk compleet.

piet1.jpg

Piet had voor iedereen een handje pepernoten.

Sinterklaas had voor ieder team nog een paar mooie woorden en voor alle kinderen een mooi cadeautje!

kabouters.jpg

De kabouters bij Sinterklaas.

Sint.jpg

De kinderen van de JO8-2 bij de Sint.

JO82.jpg

De kinderen van de JO8-1 bij de Sint.

jo91.jpg

Ook de stoere mannen van de JO9-1 worden stil van Sinterklaas.

Onder luid gezang van "Dag Sinterklaasje" vertrok hij weer richting het Pietenhuis.

Bedankt Sinterklaas en we hopen u volgend jaar weer op onze vereniging te mogen begroeten!