zaterdag 18 augustus 2018

Vanaf het seizoen 2018/’19 moeten pupillenteams vanaf Onder 8 ook de spelersopgaaf invullen op het mobiele digitale wedstrijdformulier (mDWF) in de Wedstrijdzaken app.

Wie doet de spelersopgaaf?

Voor elke wedstrijd moet een spelersopgaaf worden ingevuld met de Wedstrijdzaken app. Het werkt in grote lijnen hetzelfde als bij het junioren- en seniorenvoetbal. De spelersopgaaf kan worden ingevuld door de teammanager en eventueel door de spelbegeleider of wedstrijdsecretaris.

Bij teams vanaf de Onder 8 is het niet nodig om in te vullen wie de aanvoerder is. Verder tweede is het niet verplicht om de spelbegeleider/scheidsrechter in te vullen op het mDWF in de Wedstrijdzaken app, maar dan kunnen zij de uitslag niet invullen na afloop van de wedstrijd. Dat verloopt dan via de wedstrijdsecretaris van de thuis spelende vereniging.

Geen spelerspascontrole

Bij het invoeren van de spelersopgaaf controleert de app op leeftijd en op het maximaal aantal toegestane dispensatiespelers. Het is niet de bedoeling dat de spelbegeleider/scheidsrechter de spelersopgaaf gaat controleren (spelerspascontrole). Pas vanaf Onder 13 geldt de digitale spelerspascontrole. Een fotootje is voor de Onder 12-teams en jongere spelers dan ook (nog) niet nodig.

App downloaden

Het mobiel digitaal wedstrijdformulier is onderdeel van de Wedstrijdzaken-app. Deze app is beschikbaar voor iOS en Android en voor iedereen te downloaden.

Registreren

Na het downloaden van de Wedstrijdzaken-app moet de teammanager/leider zich registreren.
BELANGRIJK: Gebruik het e-mailadres dat bekend is bij SV Achterveld en/of de KNVB.

Neem contact op met de coördinator van jouw leeftijdsgroep als het niet lukt om te registreren.