vrijdag 27 mei 2016

S.V. Achterveld 1e

Durgerdam,donderdag 26 mei 2016                     DRC 1 - Achterveld 1: 1-2

Achterveld reisde op deze donderdagavond met een goede uitgangspositie naar het pittoreske Durgerdam. Een prachtig klein dorpje onder de rook van Amsterdam voor de terugwedstrijd tegen de plaatselijke DRC.

Net als in de heenwedstrijd, afgelopen zondag, was het echter DRC dat fel begon aan de wedstrijd en Achterveld vooral in de openingsfase flink onder druk zette. Zo zag doelman Pieter Uhm een bal naast gaan en een schot op de lat uiteen spatten. Maar na een kwartier spelen had hij geen antwoord op een schot van de razendsnelle aanvaller van DRC. Dit was het scenario dat Achterveld wilde voorkomen, een snelle tegentreffer, en speelde DRC dus in de kaart. DRC bleef vooral via hun razendsnelle aanvallers voor gevaar zorgen, maar langzamerhand kreeg Achterveld meer grip op de wedstrijd.

Friso Drewes kwam er een paar keer goed langs op de rechterflank met zijn snelle passeerbewegingen. Achterveld creëerde gedurende de eerste steeds meer kansen. De gelijkmaker hing dus in de lucht. In de 35ste minuut was het Rudy Baalman die de bevrijdende 1-1 scoorde. Vlak voor rust wist Michiel Boerrigter uit een scrimmage voor het doel Achterveld naar een voorsprong te koppen.

Hiermee leek de wedstrijd gespeeld. Na een attractieve eerste helft, volgde een tweede helft waarin beide elftallen nog enkele felle duels uitvochten, maar weinig kansen creëerden. Achterveld had de wedstrijd onder controle en DRC was niet bij machte om voor gevaar te zorgen.

Vlak voor tijd was er nog een publiekswissel voor Kevin van Ruitenbeek, die zijn laatste wedstrijd speelde voor Achterveld 1 en volgend jaar in een recreanten elftal gaat spelen bij Achterveld.

Toen het eindsignaal floot, was de blijdschap en vooral opluchting was groot bij de Achterveldse spelers, de technische staf en vele meegereisde supporters. Handhaving in de 4 klasse is veilig gesteld.

Trainer Dennis van Dijk neemt dus met een gerust gevoel afscheid van Achterveld.