Achterveld MD1 in Volendam op bezoek hun voorbeelden: de Oranje Leeuwinnen
maandag 30 november 2015

.

Zondag 29 november gingen we met de MD1 naar Volendam. We gingen naar een wedstrijd van de Oranje dames tegen de dames van Japan. Japan was de verliezend WK finalist dus het zou een spannend pot
je worden. En Jan Smit zou het volkslied zingen. Nog spannender....

Om 13.00 verzameld bij Mark en toen gelijk naar Volendam gereden. Er werden al wel wat vragen gesteld door de dames waarom we zo vroeg gingen. De wedstrijd was tenslotte pas om 16.30 uur. "dan zijn we er mooi op tijd" zeiden wij nog.

29-11_md1.jpg

Wat de dames niet wisten is dat we in Volendamse klederdracht op de foto gingen. Een aantal dames hadden het in de fotostudio pas door toen ze de kleding zagen hangen. Zo snel als iedereen daar omgekleed was, was dit seizoen nog niet eerder gebeurd dus dat was al een prestatie op zich. Zoals je kunt zien zijn de foto's denk ik wel goed gelukt.

leiders_md1.jpg

Na de fotosessie zijn we lekker een warme chocomel met slagroom gaan drinken in een mooi cafeetje op de Dijk. Na deze was opgedronken zijn we naar het stadion gegaan. Onderweg kwamen we nog twee mannen tegen in klederdracht. De ene heette Piet en de ander ook.
Dus nog maar een fotootje.
29-11_md1-2.jpg
In het knusse stadion aangekomen zaten we gelukkig redelijk uit de wind maar was het nog wel fris. Door het goede spel van de Oranje leeuwinnen kreeg iedereen het toch wat warmer van het klappen. Ondanks de harde wind wonnen de dames met 3-1 van de vice-wereldkampioen. Top!!
Na de wedstrijd wilden we onderweg bij de Mac wat gaan eten, maar aangezien de totale parkeerplaats vast stond en het niet echt opschoot zijn we wederom het café ingedoken met de dames. Dit keer een eetcafé. Na het eten van patat, hamburgers, garnalen , schnitzels en spaghetti zijn we toch echt huiswaarts gegaan.
29-11_md1-3.jpg
Ik denk dat iedereen wel een leuke dag gehad heeft. Wij in ieder geval wel.

Dames, bedankt voor de gezellige dag.
Groeten Mark, Rob, Michel en Menno