Op de vrouw af: Dian Koot (uit AD Amerfoort)
vrijdag 16 december 2016

Naam: Dian Koot

Geboren: 1 september 1994 te Amerfoort.

Woonplaats: Achterveld

Broers en zussen: Een broer, Mitchel Koot (23 jaar).

Burgerlijke staat: Ik heb een relatie met Sven van Rossum.

Opleiding: Ik ben nu bezig aan het derde jaar van de opleiding International Lifestyle in Tilburg.

Werk: Als bijbaantje werk ik op zaterdag bij de Jumbo.

Sport: Voetbal.

Team: Achterveld vrouwen 1.

Hoe staat het ervoor met het vrouwenvoetbal bij Achterveld? Het zit heel erg in de lift. We hadden aanvankelijk moeite om twee vrouwenteams op de been te krijgen. Sinds dit jaar bestaat onze club voor 25 procent uit vrouwen/meisjes en hebben we zelfs een beloftenteam. Vorig seizoen is het eerste elftal gepromoveerd naar de derde klasse en wonnen we de KNVB-beker. Het gaat dus heel goed met het vrouwenvoetbal bij Achterveld.

Waar wil Achterveld heen met het vrouwenvoetbal? Ons doel is om op korte termijn een derde vrouwenteam op te richten, zodat iedereen op haar eigen niveau kan spelen. Met het tweede vrouwenelftal, dat vijfde klasse speelt, willen we promoveren. Met het eerste vrouwenelftal hopen we op de langere termijn naar de tweede klasse door te stoten.

Welke rol speel jij binnen dit geheel? Ik ben spits van het eerste vrouwenelftal en zit daarnaast in de spelersraad.

Welke periode in je leven zou je over willen doen? Oef, dat is een moeilijke vraag. Ik denk de basisschooltijd. Die heb ik als zeer positief ervaren. Het was een heel gezellige tijd waaraan ik leuke herinneringen heb overgehouden. Die periode zou ik graag herbeleven.

Stelling: Als ik nog een keer mocht kiezen, dan had ik een andere sport gekozen. Nee, zeker niet. Voetbal zou ik niet uit mijn leven willen missen.

Tatoeages? Nee.

Geloof: Nee.

Bijgeloof: Haha, ja sinds kort ben ik bijgelovig. De vier weken voorafgaand aan mijn blessure (scheurtje in de kruisband, red.) at ik op zondag vis voor de wedstrijd. Sinds ik dat doe, scoor ik twee keer per duel. Met vis eten ga ik dus nog even door.

Bron: AD Amersfoort