Dennis van Dijk: Achterveld te goed voor de 5e klasse
donderdag 25 februari 2016

Achterveld 1 speelt zondag thuis tegen ASV'65, één van de titelkandidaten in de vierde klasse G. Toch is Dennis van Dijk (46) er van overtuigd dat zijn ploeg, die strijdt tegen degradatie/nacompetitie, een goede kans maakt op een goed resultaat.

Is degradatie een ramp?

"Achterveld is in mijn ogen in ieder geval te goed om te degraderen, dus dat kun je inderdaad een rampscenario noemen. Niet alleen voor de club, maar ook voor mezelf. We hebben een talentvolle A1, sommige jongens doen al regelmatig mee, dus ze kunnen hier nog jaren vooruit. Ik las trouwens dat BFC overstapt naar het zaterdagvoetbal, mogelijk degradeert er daardoor een ploeg minder."

Heb je al een nieuwe club?

"Nee. Ik wil graag hoofdtrainer blijven en als dat niet gaat lukken, dan zou ik ook wel ergens assistent willen worden. Bij een eersteklasser of hoofdklasser, om daar eens een kijkje te nemen in de keuken. Maar ik houd er rekening mee dat ik na dit seizoen zonder club zit. Dat is een vreemde gewaarwording. De afgelopen negen jaar was ik namelijk bij APWC, Linschoten, Amsvorde en nu dus bij Achterveld, altijd ergens hoofdtrainer.

Dan maar je TC1 halen?

Daar heb ik wel over nagedacht, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Het is ten eerste een forse investering. Ten tweede heb ik er gewoon de tijd niet voor vanwege de drukte op mijn werk. Acht, er kan de komende maanden nog een hoop gebeuren. Laten we zondag eerst maar eens een goed resultaat neerzetten tegen ASV. Dat is nu even het belangrijkste."