Achterveld weer onderuit in een uitwedstrijd (uit de Leusder Krant)
zondag 12 november 2023

Bij Achterveld is het dit seizoen telkens alles of niets. In uitwedstrijden is het meestal niets. Zo was het ook tijdens het bezoek aan Musketiers. In Elst keek Achterveld binnen vijf minuten tegen een achterstand aan.

Het was niet eens de eerste de beste kans die raak was voor de thuisploeg. ,,We waren al twee keer goed weggekomen’’, zag Jouri Melkert. ,,We begonnen totaal niet scherp, terwijl we daar duidelijk afspraken over gemaakt hebben.”

Nog geen kwartier later stond het al 2-0. Daarna kreeg Achterveld ook twee goede kansen. De paal voorkwam een treffer van Bas van Ruitenbeek, terwijl Sven van Rossum een gevaarlijk was met een kopbal.

,,In de rust heb ik tegen de ploeg gezegd dat er nog niets aan de hand was. Beide ploegen kregen twee goede kansen. Zij maken ze allebei en wij niet één. Belangrijk was dat we rustiger aan de bal moesten blijven.”

Dat gebeurde niet. Al na drie minuten stond het 3-0 en daarna was de wedstrijd gespeeld. ,,Dit begint op een uitsyndroom te lijken’’, verzuchtte Melkert. ,,Musketiers is geen ploeg waarvan wij hoeven te verliezen. Zeker niet met 5-0.”

Bron: de Leusder Krant
Foto: Bram van den Heuvel