Speelt Achterveld binnenkort met vijf Van Ruitenbeeks in de basis? (uit de Leusder Krant)
zondag 8 oktober 2023

S.V. Achterveld 1e

In de uitwedstrijd tegen Odijk miste Achterveld drie basiskrachten en dat is iets teveel van het goede voor de vierdeklasser. Achterveld verloor met liefst 6-1. ,,We kwamen vandaag echt kwaliteit tekort’’, merkte Jouri Melkert. ,,Eén afwezige basiskracht kunnen we prima opvangen, nu waren het er teveel.”

Melkert kon geen beroep doen op Sil Hoogenboom, Mark de Ridder en Bob van Ruitenbeek en dat was te merken. Bij rust stond het al 3-0. Daarna kwam Achterveld nog wel terug via Bas van Ruitenbeek: 3-1. ,,Op dat moment denk je dat het nog een wedstrijd kon worden, maar het lukte ons gewoon niet om de vrije man te vinden.” Snel na de aansluitingstreffer werd het 4-1 en daarna was het verzet wel gebroken.

Lichtpuntje bij Achterveld was het debuut van de jonkies Syb van Ruitenbeek en Rick Tolboom. De kans is aanwezig dat er binnenkort vijf Van Ruitenbeeks tegelijk in het eerste van Achterveld staan, namelijk Bas, Finn, Bob, Mike en nu dus ook Syb - de jongere broer van Bas en Finn - van Ruitenbeek.

Doelpunt Achterveld: Bas van Ruitenbeek.

Door: Peter Pos

Foto: Bram van den Heuvel