Achterveld JO11-1 komt goed de winterstop uit
maandag 23 januari 2017

S.V. Achterveld JO11-1

JO11-1.jpg

De opening van het voorjaarscompetitie betekende voor JO11-1 de uitwedstrijd tegen Baarn JO11-2. Van Baarn weten we dat het technisch verzorgt voetbal speelt en het gegeven dat we zelf niet hebben kunnen trainen deze week maakte het evengoed spannend.

De jongens speelden in het vertrouwde systeem en konden in de loop van de eerste helft elkaar steeds beter vinden. Er volgden een aantal kansen maar daar kwam geen doelpunt uit, maar onze keeper Renzo had niet veel te doen. Het 'stond' goed er werd niets weggegeven.
Op 2/3e van de 1e helft kreeg SVA balbezit door goed storen van de opbouw en via Nick kwam de bal bij Douwe die met buitenkant voet de 0 -1 noteerde.
Vervolgens ging het redelijk gelijk op waarbij Baarn toch meer op onze helft kwam te spelen. De verdediging bleef echter attent vanuit hun positie spelen en echt gevaarlijk is het niet geworden. Wel bleef het lang spannend want 1 goal verschil is niet veel.

In de loop van de 2e helft kreeg SVA weer meer grip op de tegenstander. Na een paar mislukte afstandsschoten kreeg Stef de bal goed op de slof en in de kruising. 0-2

Daarna groeide het vertrouwen werd Jens onderuit gehaald en kregen we een strafschop, die goed door de keeper van Baarn tot corner werd verwerkt. Mees nam de corner en draaide de bal perfect in, maar helaas op de lat.

Het spel voltrok zich vervolgens steeds meer op de helft van Baarn en uiteindelijk wist Nick ook met buitenkant voet de 0-3 te noteren.

Een goede start van de voorjaarscompetitie met 3 punten in de eerste uitwedstrijd en het vooruitzicht dat Vliegdorp volgende week bij ons op bezoek komt.