zaterdag 17 september 2016

S.V. Achterveld JO13-1

Achterveld JO13-1   -    Roda '46 JO13-4

Achterveld, 17 september 2016

Nadat vorige week de eerste competitiewedstrijd verloren ging, staat vandaag de eerste thuiswedstrijd van deze competitie op het programma. En dit is meteen een derby, tegen Roda '46.

Achterveld begint scherp aan de wedstrijd en speelt geconcentreerd. De spelers lijken nadat ze inmiddels een aantal wedstrijden samen hebben gespeeld en een paar weken te hebben getraind, steeds beter ingespeeld te raken.

Quinten krijgt al snel een kans om uit te halen. Zijn schot spat uiteen op de lat. De terugvallende bal valt in de kluts via een been van een van de Roda verdedigers toch nog achter de keeper in het doel: 1-0!

Da's een lekker begin! Achterveld gaat door, op zoek naar een grotere voorsprong. Een voorzet van Raimon komt bij Max Meert terecht, zijn schot gaat net naast het doel.

16-9 ingooi Bram.jpg

Wanneer een bal van achteruit Quinten op het middenveld bereikt, passt hij deze in een mooie beweging door op Raimon die op de linkerflank alweer diep gaat. Hij snelt richting het doel en schiet de bal onberispelijk in de hoek van het doel: 2-0!

Achterveld heeft duidelijk het beste van het spel en Roda komt nauwelijks in de buurt van het doel van Peer.

Wanneer Calvin mooi wordt weggestuurd door Max Meert, is hij sneller dan zijn tegenstander en kan hij alleen op de keeper af. Calvin blijft koel en schiet de bal droog in de rechterhoek langs de keeper: 3-0!

Wat een luxe! Maar dik verdient, er wordt door iedereen goed gevoetbald.

16-9 Calvin.jpg

Op het middenveld heersen beide Max-en, Quinten, Tigo, Robin en Rick. En in de Ravi leidt de verdediging, waar Twan de spits van Roda in bedwang houdt en Koen en Bram zorgen dat er geen dreiging vanaf de flanken kan komen.

Voorin zorgen Sanne en Raimon met hun snelheid voor gevaar en worden daarbij geholpen door Calvin en Mika.

16-9 Calvin.jpg

Een snelle uitbraak van Roda wordt door Koen goed verijdeld.

Wanneer Calvin een bal op het middenveld weet te veroveren, geeft hij een mooie pass op Raimon. Hij trekt vanaf de linkerflank naar binnen, maar schiet voorlangs het doel.

Een ingooi van Bram komt bij Raimon. Zijn voorzet komt bij Quinten, die de bal over schiet.

Roda probeert wat terug te doen. Twan staat goed op scherp en weet een voorzet te onderscheppen en gevaar te voorkomen.

Wanneer Ravi een bal goed onderschept in de verdediging, stoomt hij op naar voren. Hij geeft de bal aan Raimon die weer op de linkerflank diep gaat. Zijn schot wordt goed gered door de keeper.

Hierdoor gaan we rusten met een mooie 3-0 voorsprong!

16-9 Tigo.jpg

Na rust komt Roda een stuk feller uit de startblokken. Ze zijn een stuk gevaarlijker en onze verdediging krijgt nu veel meer te doen dan in de eerste helft.

Eerst grijpt Bram goed in, niet veel later lijkt Peer de bal simpel te kunnen pakken, maar maakt hij het toch nog even spannend. Uiteindelijk heeft hij de bal toch!

Bij weer een snelle uitbraak botsen Twan en Peer op elkaar. Gelukkig loopt dit goed af en weet Roda niet te scoren.

Roda krijgt een aantal corners, waaruit ze proberen te scoren. Rick verdedigt een van deze corners op spectaculaire wijze uit. Hij weet de bal met een omhaal weg te werken. De bal komt uiteindelijk bij Calvin terecht, maar hij kan niet gevaarlijk worden omdat een verdediger hem te snel af is.

16-9 Raimon schot.jpg

Uiteindelijk weet Roda toch te scoren uit een van de corners. Robin weet bij de tweede pal in eerste instantie de bal nog te keren, maar het daar opvolgende schot vliegt er toch in: 3-1.

Roda lijkt vleugels te krijgen van dit doelpunt. Niet veel later volgt er een hard schot. Gelukkig weer Peer redding te brengen.

Wij krijgen meer ruimte voorin. Bram weet daar goed gebruik van te maken. Na een een-twee met Raimon legt hij de bal goed terug op Rick die inmiddels is aangesloten. Rick bedenkt zich geen moment een haalt uit. De bal vliegt achter de keeper van Roda: 4-1!

Nu lijkt de wedstrijd toch wel beslist.

Quinten krijgt nog een mooi schotkans, wanneer Sanne de bal goed op hem terug legt, maar ziet zijn schot naast gaan.

16-9 RObin.jpg

Bij een snelle uitbraak, is een aanvaller van Roda Bram te snel af en laat Peer kansloos: 4-2.

Het slotakkoord is voor Achterveld. Uit een mooie aanval, met een een-twee tussen Raimon en Tigo, is het Sanne die scherp staat en de bal bij de 2e paal intikt: 5-2.

Dit is ook de eindstand.

Een goede wedstrijd wordt dus beloond met een mooie overwinning!