Achterveld VR1 moet genoegen nemen met gelijkspel tegen Buitenboys

Zondag 19 februari 2017, 11.15 uur
Achterveld VR1 – Buitenboys VR1
Door: Juliette Schouten

Ja lieve voetballiefhebbers, ik ben terug! Tot mijn grote spijt niet op het veld, maar wel langs de lijn als scorebordbediener en razende reporter. Over die lijn gesproken, daar was het vandaag gezellig druk. De reservebank was eigenlijk meer een blessurebank, maar gelukkig werd ons elftal versterkt met Annika vanuit de meiden. De eerste competitiewedstrijd na de winterstop stond op het programma, tegen onze eeuwige concurrent Buitenboys.

Na 30 seconden lag de bal al in het netje. En nog aan de goede kant ook. Rechtsbuiten Debby gaf een voorzet op Yvonn, die vervolgens voor de openingstreffer zorgde: 1-0. Deze droomstart deed de Achterveldse dames goed en dat was terug te zien in het goede voetbalspel. Buitenboys leek de slaap nog in de benen te hebben en daar maakte Achterveld goed gebruik van. In de 10e minuut waagde Isabel het erop met een hard afstandsschot, die gekeerd werd door de Almeerse keepster. Er werd continue goed gecombineerd vanuit het middenveld, maar helaas zonder resultaat.

Pas na een half uur wist Buitenboys gevaar te vormen voor het goal. De bal belandde vanuit een corner weer terug bij een speelster van Buitenboys. Zij krulde deze richting het goal, maar gelukkig bood de paal redding, waarna keepster Demi de bal bemachtigde. Achterveld begon wat onzekerder te voetballen en in de 37e minuut maakte Buitenboys de gelijkmaker. De schoonheidsprijs verdiende het niet, want naast de bal lag na een flinke beuk ook Demi in het net. Dat veranderde echter niks aan de stand, die nu op 1-1 stond (ook al dacht het scorebord daar anders over).

Aan beide kanten volgden er kansen op uitbreiding van de score. Een mooi afstandsschot van Linda was net niet hard genoeg en Demi verrichte een prachtige redding om de bal uit de rechterbovenhoek te keren. Ruststand: 1-1.

Inmiddels zorgde een steeds groter wordende bult op Esther haar enkel ervoor dat zij zich ook aan het rijtje van geblesseerden mocht toevoegen, die inmiddels al uit vijf speelsters bestond. Michelle van dames 2 was zo attent zich snel om te kleden voor een eventuele invalbeurt.

Na vijf minuten in de tweede helft schoof Liza de bal laag over de grond naar het doel. De keepster van Buitenboys dook eroverheen en dat zorgde er voor dat Achterveld weer op voorsprong kwam: 2-1. Toch lukte het de oranje leeuwinnen niet om het goede spel van de eerste helft weer op te pakken. Buitenboys voerde de druk op en ondanks het knappe keeperswerk van Demi werd in de 72e minuut toch de gelijkmaker gemaakt. Het laatste woord over dit doelpunt (want was het nou buitenspel of niet?) was nog niet gesproken. De discussie veranderde wederom niets aan de stand, die nu op 2-2 stond. In deze stand eindigde de wedstrijd.

Een gelijkspel tegen de nummer twee is op papier geen slechte prestatie. Toch was het zuur dat het geluk vandaag de kant van Buitenboys op viel en niet de onze. Over een maandje, op zondag 19 maart, hoeven we pas weer in actie te komen voor de competitie. Genoeg tijd om bij te komen van de carnaval… zullen we maar zeggen.

foto van SV Achterveld Dames.