Achterveld VR1 wint laatste competitiewedstrijd, maar moet nog even wachten tot ontknoping
zondag 8 mei 2016

S.V. Achterveld VR1

Door: Juliette Schouten

Voor het eerst dit seizoen vond niemand het erg om al om 9.30 uur te verzamelen op het voetbalveld. Het zonnetje scheen al heerlijk en het zomerse weekend zou afgesloten worden met wederom een warme dag, dus een beetje vroeg voetballen was vandaag geen straf. Één iemand had toch wat moeite om haar bedje uit te komen, maar gelukkig doen we ook aan ophaalservice dus dat was snel genoeg geregeld. Op naar Amsterdam, waar al verrassend veel mensen op de weg waren, voor een uitstapje naar het strand of een bezoekje aan hun moeder.

De wedstrijd tegen de dames van FIT begon wat rommelig. Dian mocht de wedstrijdbal keuren, deze bleek nogal zacht dus zij verkoos onze eigen roze bal. Dat resulteerde in een coach Jos die vaker de bal aan het zoeken was in de bosjes dan dat hij het spelletje kon bekijken vanuit de dug-out. Al was dat spelletje ook niet altijd om aan te zien.

Het eerste half uur kenmerkte zich met veel kansen die echter nét niet goed werden uitgespeeld. Alle schoten op doel gingen naast of werden gekeerd door de sterkoptredende keepster van FIT. Door het harde grasveld stuiterde de bal alle kanten op, behalve de goede.

In de 25e minuut wist Merel dan toch de score te openen, ondanks dit niet haar directe bedoeling was. Zij gaf een voorzet vanaf links die zo uit de richting was dat deze prompt in het rechterhoekje belandde. De keepster grabbelde nog wat na, maar de bal lag al in het net: 0-1.

Na een half uur hadden we de luxe om drie bezwete speelsters te wisselen voor drie verse. Debby betrad het veld en de vraag rees natuurlijk: zou zij vandaag haar momentje pakken en een competitiedoelpunt maken?

De dames van Achterveld begonnen steeds meer vat op het spelletje te krijgen en de bal werd rustig rondgespeeld, zoals we dat zo graag zien. Dat resulteerde direct in een goal. Een voorzet van Esther werd goed afgerond door Yvonn vlak voor het doel: 0-2. Vlak voor rust legde Dian de bal terug op Esther. Zij haalde uit vanaf 16 meter en ondanks dat de bal iets van richting veranderde door een speelster van FIT, ging deze mooi de rechterhoek in. Ruststand: 0-3.

In de 52e minuut zorgde een knappe actie van Esther voor de vierde treffer. Al mag ze de eer delen met Yvonn, die haar voorzet prachtig en overtuigend de linkerhoek in wist te schieten: 0-4. Niet veel later ging rechtsback Linda mee naar voren en passte de bal naar Dian. Zij schoot deze beheerst hoog in de rechterhoek: 0-5.

Nadat Debby een goede actie maakte langs de verdediging, zoals we van haar kennen, tikte Dian als een echte spits haar voorzet netjes langs de keepster erin: 0-6. Waar bij ons de score hier toch echt eindigde, ging deze volgens de scheids nog even door. Laten we er maar op houden dat de laatste twee treffers door Debby gemaakt zijn en de eindstand op voetbal.nl 0-8 luidde.

Na een lekker verfrissende douche in een bouwkeet met het klimaat van een sauna, konden we vroeg in de middag weer naar Achterveld vertrekken met de laatste drie punten van het seizoen op zak. De competitie is afgesloten voor ons, met 58 punten uit 22 wedstrijden, met 95 (!) doelpunten in ons voordeel en met slechts 12 doelpunten tegen het minst gepasseerde elftal.

Een uitstekend seizoen zou je kunnen concluderen, maar waar het ons toch eigenlijk om draait is die eerste plaats. Concurrent Buitenboys speelt hun laatste competitiewedstrijd op 22 mei tegen Aurora, waarbij ze moeten winnen om één puntje boven ons te eindigen en dus het kampioenschap te incasseren. We hebben het helaas niet in eigen hand en kunnen slechts hopen op Het Wonder van Werkhoven (het Wonder van De Vijverberg bleek vandaag ook zeer succesvol).

Tot die tijd staat nog het Meiden met Ballen Toernooi (2e Pinksterdag) op de planning en natuurlijk de bekerfinale op vrijdag 20 mei. We hoeven ons voorlopig nog niet te vervelen!

13151425_872328326246527_6732910250141317259_n.png