Achterveld VR2 wint bloedhete strijd tegen Domstad
zondag 8 mei 2016

S.V. Achterveld VR2

Door: Sandra van de Grootevheen

Op een vroege, hele vroege en hele warme zondagochtend vertrok dames 2 van Achterveld richting de Galgenwaard. Maar niet nadat we nog een kwartier moesten wachten op onze keepster Thais. Een wel bekend Achterveldskwartiertje. De auto's waren al heerlijk opgewarmd, waardoor een warming up straks niet meer nodig zou zijn.

Dit hadden we misschien af moeten kloppen, want de chauffeurs hadden een parkeerplaats net buiten loopafstand uitgekozen. Waardoor het lopen naar de club al een warming up op zich was. Gelukkig wist mama Daisy haarfijn uit te leggen dat als zij gereden had, de auto een stuk dichterbij had gestaan (ook al zat ze shotgun bij Lindsey). Ondanks dat Daisy ons ook nog 5x had mede gedeeld dat ze hier echt chagrijnig van kon worden, als ze zoveel moest lopen op de zondagochtend, zat de stemming er goed in.

Eindelijk aangekomen bij Domstad werden we begroet door een heerlijk koele kleedkamer. Doordat we zulke kou niet meer gewend waren, duurde het ook even voordat we allemaal aangekleed en wel op het veld stonden.

Toen we toch maar even onze warming up hadden gedaan en Daisy en Teska de opstelling hadden doorgenomen met ons, kwam de scheids nog even zijn verhaal doen. Ten eerste zouden we in elke helft een extra drinkpauze krijgen en ten tweede moest Thais een ander shirt aan, omdat dit ook de kleur van Domstad is (stiekem wilde hij gewoon zien wat er onder dat shirt zit).

De muziek van de Galgenwaard kreeg ons helemaal in de stemming en we gingen dan ook sterk van start. We waren fel en volledig gericht op het winnen van de wedstrijd. In de 18e minuut begon dit er dan ook op te lijken doordat Shannon een gaatje vond in de verdediging en de bal in een prachtig bochtje bij Angela in haar voeten belandde. De verdediging had hier niet op gerekend en Angela kon hem er prachtig in tikken. 0-1

Tijd voor een drinkpauze. Even tijd voor een terugblik naar de geweldige scheids die bij elk fluitsignaal met de volumeknop op 50 moest vertellen wat er aan de hand was of wat er moest gebeuren. Zijn favoriete woord: NEE.

Het tweede gedeelte van de eerste helft ging over in een behoorlijk flipperkast spelletje. We verslapten een beetje in het spel van Domstad, waardoor met name de middenvelders het niet meer bij konden benen. We liepen als het ware achter de feiten aan. Dit was merkbaar toen Domstad een corner mee kreeg, terwijl hun speelster de bal over de achterlijn tikte. Ondanks dat 10 meiden inclusief de tegenstander zeiden dat het geen corner was, gebruikte de scheids zijn lievelingswoord. En dus een corner. Na wat heen en weer getik voor het doel, viel er helaas toch een doelpunt. 1-1

Tijd voor wat welverdiende rust. De tweede helft wordt fel gestart, wat de tegenstander duidelijk van hun stuk brengt, maar het wordt pas echt spannend in het tweede gedeelte. Waarbij we voornamelijk nog maar op de helft van Domstad spelen. En ja hoor in de 77e minuut wordt er een echte van Bronckhorst gemaakt. Op een afstand van minimaal 20 meter schiet Elisa de bal met volle vaart over de keeper heen het net in. Een prachtgoal, al helemaal als je bedenkt dat ze twijfelde of ze wel zou schieten. We denken dan ook niet dat we Elisa ooit zo blij hebben zien kijken, op haar bruiloft na dan. 1-2

De wedstrijd was hier mee zo goed als beslist. Nog een weetje van deze voetbalzondag: de dames hebben nog nooit eerder zo snel gedoucht. Kwam dit door de douches die eigenlijk overal heen spoten behalve op ons, het warme weer of toch het feit dat we in al ons enthousiasme vergeten waren dat langzaam douchen eigenlijk veel lekkerder is. Joost mag het weten.

Op Tweede Pinksterdag spelen wij om 14:00 op het Kerstens Sportpark tegen Rivierwijkers. Kom op je vrije dag in de ochtend langs voor het Meiden met Ballen Toernooi en dan kunt u daarna genieten van ons prachtige spel, in een hopelijk stralend zonnetje.