Historische treffer Frederik van Middelaar in laatste thuiswedstrijd op zondag voor Achterveld 1
maandag 21 mei 2018

S.V. Achterveld 1

De derby tegen Amsvorde was voor Achterveld een bijzondere wedstrijd. Het was namelijk de laatste thuiswedstrijd ooit op zondag. De vierdeklasser gaat zoals bekend volgend seizoen op zaterdag spelen. Vooral vanwege het feit dat het op zondag nauwelijks nog derby's speelt en in de vierde klasse zaterdag (waarin Achterveld na de zomer verder gaat) zijn dat er juist heel veel.

Het leverde geen overwinning op. Daarvoor was Amsvorde veel te sterk. ,,Zij hebben voorin veel meer kwaliteiten dan wij'', toonde Janco Heimgartner zich realistisch. ,,Ze hadden het al veel eerder af kunnen maken.''

Dankzij Frederik van Middelaar bleef het tot 20 minuten voor tijd spannend. De spits versierde eerst een strafschop (die werd benut door Mark de Ridder) en kopte in de 72e minuut de 2-2 binnen. Amsvorde scoorde daarna nog twee keer en dat was terecht.

Frederik van Middelaar heeft daarmee de primeur dat hij het laatste doelpunt op eigen bodem heeft gemaakt, in een zondagwedstrijd in de 72-jarige geschiedenis van SV Achterveld.

Doordat 's-Gravenland verloor hoeft Achterveld niet meer te vrezen dat het – ondanks dat het volgend seizoen niet meer op zondag speelt – nog degradatiewedstrijden moet spelen.

Zondag wacht tegen Allen Weerbaar de allerlaatste competitiewedstrijd op zondag.

Bron: de Leusder Krant