'Medicijnman' helpt Achterveld langs VVA Achterberg
zondag 7 oktober 2018

S.V. Achterveld 1

Achterveld won ook de tweede topper van dit seizoen. De winnende treffer van Sven Rossum (2-3) viel pas vlak voor tijd en dat maakte de feestvreugde bij de vierdeklasser extra groot. Zaterdag komt FC Lienden op bezoek, dat is de enige ploeg naast Achterveld die nog geen punten verspeeld heeft, oftewel de derde kraker op rij.

VVA.jpg

De start van de wedstrijd was opmerkelijk. Vrijwel vanaf de aftrap ontstond er een grote kans voor Jelle Neumann. De aanvaller van Achterveld miste, een minuut later was het aan de andere kant wel raak. Daarna duurde het een uur voordat de wedstrijd echt losbarstte.

Jelle 2.jpg

Jelle Neumann tijdens een bekerwedstrijd begin dit seizoen.

Neumann zorgde toen voor de gelijkmaker. Tien minuten voor tijd zette Van Rossum Achterveld voor het eerst op voorsprong, een minuut later werd het gelijk. Weer vijf minuten verder besliste Van Rossum het duel definitief.

Sven2.jpg

Sven van Rossum in actie eerder dit seizoen.

,,Met een gelijkspel hadden we al blij mogen zijn'', oordeelde Achterveld-trainer Ferry Marks. ,,Ook vandaag vond ik dat we een erg goede tegenstander tegenover ons hadden."Dat juist Van Rossum het duel besliste was de verdienste van Marks. De spits kampte met een blessure en vreesde niet mee te kunnen doen. De trainer nam op eigen initiatief een hersteltrainer mee naar de training. Deze 'medicijnman' lapte Van Rossum helemaal op en die betaalde de extra inspanningen terug met twee treffers.

Bron: Peter Pos (Leusder Krant)

Foto: Rinus van Denderen