Ook derde wedstrijd levert ruime overwinning op voor Achterveld E1
zaterdag 6 februari 2016

S.V. Achterveld E1

In dit carnavalsweekend mogen we op bezoek bij Hooglanderveen. In de kleedkamer lijkt het erop dat niet alleen de ouders, maar ook de kinderen gisterenavond carnaval hebben gevierd. Er hebben er verschillende kleine oogjes en er wordt veel gegaapd... Hopelijk zijn ze op het veld wel wakkerder....

Zodra we het gras opstappen, lijkt gelukkig alle moeiheid verdwenen. We gaan meteen op zoek naar een doelpunt. Dat doelpunt komt ook snel, alleen wordt deze gemaakt door een Hooglandervener.... gelukkig voor ons in zijn eigen doel.... Tigo verovert de bal op het middenveld en speelt deze meteen door naar Raimon op de linkerkant. Raimon geeft een strakke voorzet en Stef denkt de bal te kunnen intikken. Er komt alleen de voet van een Hooglanderveense verdediger tussen, die de bal achter zijn eigen keeper tikt: 0-1!

Niet veel later is het weer een mooie voorzet van Raimon. Rick, net in het veld, is nog niet helemaal scherp en tikt met zijn eerste balcontact de bal naast het doel.

Raimon is op dreeft en geeft weer een mooie voorzet.  Tigo krijgt hem op zijn (verkeerde) rechtervoet, kapt hem naar zijn linkervoet en schiet. De keeper weet de bal nog te keren, maar de bal komt weer terug bij Tigo die nog een keer uithaalt en nu wel het net raakt: 0-2!

Tigo_LegtAan

Tigo legt aan om de bal diep te spelen

Ook deze wedstrijd krijgen we weer de nodige corners, welke door Raimon worden genomen. Een van deze corners van Raimon komt bij Rick terecht. Hij legt de bal voor zijn goede rechtervoet en schiet de bal achter de keeper: 0-3!

Rick_Snelt

Rick heeft zijn mannetje weer eens dolgedraaid en snelt vooruit.

De aftrap die Hooglanderveen daarna mag nemen wordt direct onderschept door Tigo. Hij ziet Raimon op de linkerkant alweer diep gaan en speelt de bal meteen door. Raimon kan vrijuit richting het doel, aarzelt niet, haalt uit en maakt vlak voor rust de 0-4!

Sanne

Sanne stoomt op door het midden. Rechts loopt Stef vrij, link Raimon

De tweede helft moeten we dus lekker zo doorgaan!

En dat doen we. Meteen na de aftrap krijgt Stef in de spits de bal. Hij haalt uit en laat de keeper kansloos: 0-5!

Stef_Scoort

Stef haalt uit en scoort!

Hooglanderveen begint inmiddels ook wat dreigender te worden. Een van hun aanvallen wordt mooi onderschept door Koen. Hij speelt de bal diep op Raimon. Die is zijn tegenstander weer een te snel af en schiet op doel. Weer heeft de keeper het nakijken: 0-6!

Raimon_Vliegt

Raimon vilegt weer eens langs zijn tegenstander en schiet op doel

Bram probeert het ook weer eens met een schot van afstand. De bal lijkt heel mooi het doel in te vliegen, maar knalt helaas via de binnenkant van de paal er weer uit.

Even later onderschept Bram een aanval van Hooglanderveen. Hij speelt zijn tegenstander uit en geeft voor. Rick haalt meteen uit. Zijn schot knalt vol op de kruising eruit (soms zijn dit nog mooiere schoten dan in het doel....).

Bram_schiet_hard

Bram ziet Raimon weer eens diep gaan en schiet de bal hard naar voren

Hooglanderveen komt er gevaarlijk uit. Koen komt tegenover twee tegenstanders. Ze spelen dit goed uit, waardoor er één speler dreigend op ons doel af kan gaan. Maar daar staat gelukkig altijd nog Thibo, die de bal van de voeten van de spits afplukt. En daarmee zijn doel leeg houdt!

6-2-16_Thibo.jpg6-2-16_Thibpo.jpg

Thilbo zorgt voor een snelle spelhervatting en schiet hem hard naar voren

Een ingooi van Bram komt bij Raimon terecht. Raimon geeft de bal voor. De keeper van Hooglanderveen denkt deze bal te kunnen pakken, maar grabbelt de bal ongelukkig in zijn eigen doel: 0-7. Het tweede eigen doelpunt dus.

Niet veel later speelt Tigo de bal mooi door het midden naar Stef. Die bedenkt zich geen moment en schiet de bal droog laag in de hoek: 0-8.

Daarna volgt er een razensnelle aanval waarbij Bram de bal doorspeelt naar Raimon, die vliegt zijn tegenstander weer eens op snelheid voorbij, geeft voor, maar Rick schiet de bal net aan de verkeerde kant van de paal.

Even later is het omgekeerd en geeft Rick de bal voor, waar Raimon hem opvangt, zijn tegenstander uitkapt en uithaalt. De keeper brengt dit keer redding.

Rick_legt_aan

Rick legt aan voor een voorzet

In de slot minuut mag Raimon weer eens een corner nemen. Koen staat bij de tweede paal helemaal vrij en probeert de hoge voorzet te koppen. Helaas weet hij de bal niet helemaal goed te raken en kopt dus naast.

Hiermee wordt ook de derde competitiewedstrijd dus ruim gewonnen en staan we dus ongeslagen bovenaan! Maar de competitie duurt nog lang, dus er kan nog van alles gebeuren.