SVA 4 wint wedstrijd onder hoogspanning
maandag 15 oktober 2018

S.V. Achterveld 4

Met de week nemen de verwachtingen en de spanning toe bij SVA 4. Op een kleine misstap in de eerste speelronde na heeft Harry de zaakjes aardig voor elkaar met een doelsaldo van 19 voor en 3 tegen in de laatste twee wedstrijden. Nu ook de grote droogte bij onze Ro achter de rug lijkt, kan eigenlijk niets een volgende overwinning in de weg staan. Plaats van handeling deze week: DOVO uit. Nu zie ik u denken: DOVO?? Daar hebben die godenzonen van SVA 4 twee weken geleden toch die historische 10-2 overwinning geboekt? Inderdaad. Destijds was echter DOVO 8 het kanonnenvoer en dit maal was DOVO 6 de tegenstander. En u kunt er vast aan wennen want volgende week wordt de kleine straat compleet gemaakt met een uitwedstrijd tegen DOVO 7 voor de beker. Want ondanks dat we al ver gevorderd zijn in het seizoen, is SVA 4 nog steeds actief op 2 terreinen (ondanks dat het de laatste tijd dus wat vaak op het terrein van DOVO is).

Na het wekelijkse gevecht om de rugnummers, de ingewikkelde tactische bespreking inclusief looplijnen van Harry en het aanwijzen van de vlagger trok men richting het veld voor de warming up. Dit keer niet op het kunstgrasveld in de uithoek van het sportpark (waar men naar verluid nog steeds aan het zoeken is naar een bal aan de andere kant van de spoorlijn) maar op een strak gemaaid natuurgrasveld. Kleine extra dode spelelement voor deze week: een enorme hoogspanningsmast inclusief elektriciteitskabels die over het veld waren gespannen. Met name Dave, met zijn voorliefde voor bliksem keek angstvallig omhoog… Iets wat ons later in de wedstrijd overigens nog duur kwam te staan, maar daarover later meer…

Toen de wedstrijd begon ontstond er eenzelfde spelbeeld als in de afgelopen twee weken. Binnen no-time stond SVA 4 ruim voor. Dan vraag je je wel eens af: is onze aanval nou zo goed of is hun keeper nou zo slecht. We vinden het moeilijk om hier een oordeel over te vellen dus beperken we ons tot het vermelden van de feitelijke gebeurtenissen. Eerst was er Joris die de bal na een mooie aanval strak in het hoekje plaatste. Vervolgen was er het nieuwe 033-runningcrewlid Daryl die, ondanks een wat zware vrijdagavond met de gebroeders Ruitenbeek, naar binnen sneed en de bal terugspeelde op de keeper. De keeper had hier echter niet op gerekend en de bal hobbelde in de korte hoek de goal in. Vijf minuten later ontspon zich eenzelfde tafereel (op de zware vrijdagavond na…) alwaar Joris de bal de korte hoek in hobbelde door de handen van de keeper. Naar verluid had Tim vlak daarvoor tijdens een uittrap de bal tegen de elektriciteitskabels hebben geschoten. We sluiten dus niet uit dat de keeper van de DOVO hier nog (tot twee keer toe) last van had.

Evenals twee weken geleden dacht SVA 4 op dit moment dat ze heer en meester waren en qua niveau de Champions League aan tikten. U raadt het al, 10 minuten later stond het alweer 3-2. Met name de tweede goal is het vermelden waard. Uit een hoge corner kwam de bal bij Dave terecht. Dave was pas een paar minuten in het veld en nog enigszins gedesoriënteerd. Zeker toen de zon nog eens in zijn ogen scheen en de hoogspanningsmast in de achtergrond opdoemde werd het allemaal even te veel. In blinde paniek wierp hij zijn armen in de lucht. En je gelooft het bijna niet, maar net op dat moment beland de bal op z’n arm en kon de scheidsrechter maar één conclusie trekken: penalty.

Gelukkig werd de rust met een 3-2 stand bereikt. De tweede helft speelde SVA 4 de wedstrijd professioneel uit. Na een mooie volley van Ro en een schitterend uitgespeelde klutsbal van Olaf stond de 5-2 eindstand op het bord.

Al met al een mooie overwinning op een zonnige middag waarmee wordt doorgestoomd naar de 3e plaats op de ranglijst. Tot slot hebben we de laatste weken veel lezersbrieven gekregen of we Rick echt niet zover kunnen krijgen om weer eens een mop te vertellen. Rick heeft echter zijn partner in het cabaretduo ‘Boersen en van de Brink’ bereid gevonden de rubriek tijdelijk waar te nemen:

Hoe noem je een vrijgezellen boer?

Een trekker