zondag 22 mei 2016

S.V. Achterveld VR 1

Achterveld, 22 mei 2016

Dit weekend was natuurlijk al een groot feest na het winnen van de KNVB beker, maar vandaag kon het nog verzilverd worden met het kampioenschap. Concurrent Buitenboys speelde vandaag hun laatste competitiewedstrijd tegen Aurora, die gewonnen moest worden om één puntje boven ons te eindigen. De meiden van Aurora hadden ons al laten weten er vol voor te gaan, dus wij gingen ze natuurlijk aanmoedigen. Met spandoek en al kwam het oranje legioen om 14 uur aan in Werkhoven.

Buitenboys wist al vroeg de score te openen met een venijnig balletje langs de keepster. Aurora liet het er niet bij zitten en maakte er een echte kampioenswedstrijd van. Onder luide aanmoedigingskreten wisten ze de gelijkmaker te maken. Uiteindelijk deed Buitenboys waar het voor gekomen was en maakte hun snelle spits de 1-2. Aurora bleef strijden, maar helaas voor ons was dit ook de eindstand.

Op één punt na, of beter gezegd: op één doelpunt na zijn we dit seizoen geen kampioen geworden. Dat is toch wel zuurder dan we vooraf hadden gedacht. Bewonderenswaardig was de inzet die Aurora vertoonde, voor hen viel er immers niets meer te winnen. Meiden van Aurora: bedankt daarvoor! En natuurlijk feliciteren we ook de meiden van Buitenboys met het kampioenschap. Zij hebben geen steekje laten vallen en het was zeker een spannende ontknoping!

Tja, waar hebben we het laten liggen. Bij het 0-1 verlies tegen Saestum of het 2-2 gelijkspel tegen Hoogland, waarbij de wind onze vijand was in plaats van de tegenstandster? Of dat de enige thuiswedstrijd die we verloren hebben (met 2-3) nota bene tegen Buitenboys was, waarbij we gewoon onze dag niet hadden?

We kunnen wel terug kijken en gissen, maar daar hebben we niks aan. In mijn ogen hebben we een super seizoen gehad, waar we trots op mogen zijn: winnen en verliezen doe je immers met elkaar! En de teleurstelling was een stuk minder groot door die prachtige grote beker die we vrijdag verdiend hebben binnen gesleept, en die nu een mooi plekje in de kantine heeft gekregen.

We horen nu al een aantal jaar bij de top van de 4e klasse en dit jaar hebben we een gat geslagen van 10 punten op de nummer drie. Het verschil tussen ons en kampioen Buitenboys is nihil en wellicht kunnen we alsnog naar de 3e klasse promoveren, maar daarover houden we jullie op de hoogte.

Bedankt lieve fans voor alle support en natuurlijk het lezen van al mijn verslagen, die voor dit seizoen nu toch echt zo goed als klaar zijn. Tot volgend seizoen!

Een trotse aanvoerster